سکه امامی حاضر نیست که به راحتی مرز ۱۵ میلیون تومان را از دست بدهد. روز گذشته معاملات زیادی در بازار فلز گران بهای داخلی برقرار نبود ولی در همین شرایط نیز بازیگران این بازار به راحتی حاضر نبودند که سکه را زیر محدوده ۱۵ میلیون و ۵۰ هزار تومان به فروش برسانند. 

ماندن سکه بالای مرز ۱۵ میلیون تومان در شرایطی رخ داد که بهای اونس طلا در بازارهای جهانی رشد خاصی نداشت و عمدتا زیر محدوده هزار و ۷۴۰ دلار مورد معامله قرار گرفت. اگر ارزش اونس طلا کمی زیاد می شد، امکان رشد ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی وجود داشت ولی رفتار ضعیف بازیگران جهانی طلا موجب شد که ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی نیز تقویت نشود. 

با اینکه ارزش ذاتی سکه در روز دوشنبه بالا نرفت، معامله گران بازار حاضر نبودند که در موقعیت فروش قرار بگیرند. به نظر می رسد که سکه بازان انتظارات تورمی محدودی ندارند که به راحتی در موقعیت فروش قرار بگیرند. آن ها در شرایط فعلی سکه را با قیمتی معامله می کنند که بیشتر با دلار بالای ۳۵ هزار تومان هماهنگ است. 

با دلار ۳۱ هزار و ۲۰۰ تومانی،‌ ارزش ذاتی سکه امامی زیر محدوده ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قرار دارد که فاصله ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی با قیمت بازار دارد. سطح حباب سکه در روز دوشنبه به بالای ۱۸ درصد رسید که به وضوح نشان می دهد که سطح ریسک در بازار فلز گران بهای داخلی بالا رفته است. 

 

photo_۲۰۲۲-۰۷-۱۲_۰۹-۰۹-۳۶