سکه امامی پشت خط ۱۵ میلیون تومانی متوقف شده است. به باور برخی تحلیل گران، تعداد زیادی از سکه بازان نسبت به آینده قیمتی دلار، تصورات افزایشی دارند ولی قرار گرفتن دلار در یک دامنه  محدود موجب شده است که بازیگران فلز گران بهای داخلی تمایل زیادی برای خرید و فروش های بزرگ نداشته باشند. 

اسکناس آمریکایی در هفته های اخیر در دامنه ۳۱ هزار و ۸۰۰ الی ۳۲ هزار و ۲۰۰ تومان حرکت کرده است و توان صعود معنادار را نداشته است. در این میان، افت قیمت اونس طلا موجب شده است که انتظارات نزولی در بازار سکه تقویت شود. 

دیروز بهای طلای جهانی به زیر مرز هزار و ۷۰۰ دلار رفت و وارد کانال هزار و ۶۰۰ دلاری شد. این اتفاق موجب شده است که ارزش ذاتی سکه امامی تا ابتدای محدوده ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان عقب نشینی کند. کاهش ارزش ذاتی موجب شد که حباب سکه و فاصله با قیمت بازار به بالای ۱۷ درصد رسید. 

چنین فاصله ای باعث می شود که جذابیت خرید در بازار سکه کاهش پیدا کند و هم زمان احتمال قدرت گرفتن بازیگران کاهشی بیشتر شود. به باور تحلیل گران در صورتی که در روز جاری فلز گران بهای داخلی زیر محدوده ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قرار بگیرد، زمینه برای افت قیمت تا سطح ۱۴میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فعال خواهد شد.