به گزارش اکوایران، روز قبل که دلار هرات در واکنش به خبر احتمال از سرگیری مجدد مذاکرات در وین نیمه کانال ۳۱ هزار تومانی را از دست داده بود در ادامه با اعمال تحریم های مجدد علیه ایران به بالای نیمه کانال ۳۱ هزار تومان بازگشت.

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان امروز گفت که ایران در پاسخ به این اقدام آمریکا گازدهی به صدها سانتریفیوژ نسل جدید را از شب گذشته آغاز کرده است.

بازار ارز در پاسخ به اقدامات تلافی جویانه دو‌ کشور امروز کمی افزایش یافت ولی نتوانست خود را به سقف قیمتی این هفته برساند.

معاملات بازار ارز چند وقتی است که راکد شده و یکی از دلایل این رکود امروز منتشر شد، اقدامات امنیتی هنوز بر فضای بازار حاکم است. سردار رحیمی رئیس پلیس تهران گفت: در مرحله آخر طرح پلیس امنیت اقتصادی، یازده نفر از دلالان ارزی را شناسایی کردیم.

 دلار رسمی بی وقفه در حال بازپس گیری قلمرو های از دست رفته است و فاصله کمی تا سقف قیمتی خود دارد. قیمت دلار متشکل در معاملات امروز ۲۸ هزار و ۳۳ تومان شد و قیمت دلار در صرافی ملی در محدوده ۲۷ هزار و ۸۹۴ تومان روی تابلوی صرافی برای فروش درج شد.

سکه امامی در معاملات امروز با ۸۰ هزار تومان افزایش، ۱۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله شد و ربع سکه بدون تغییر نسبت به معاملات دیروز معامله شد.

ارزش ذاتی سکه امروز با رشد قیمت اونس طلا افزایش یافته است، اونس طلا به خاطر  گزارشات ضعیف اقتصاد های بزرگ جهان و افزایش تنش میان چین و آمریکا تقویت شده است و به  بالای ۱۷۸۰ دلار صعود کرده است. ارزش ذاتی سکه به کمترین میزان از ابتدای تیرماه رسیده است.