به گزارش اکوایران، در هفته ای که گذشت فلز زرد بیش از 1.5 درصد رشد قیمت داشت و کار خود را در سطح قیمتی 1803 دلار به پایان برد. طلا در روزهای اخیر تحت تاثیر آمار تورم آمریکا وارد روندی صعودی شد زیرا معامله گران قانع شده بودند با توجه به آمار جدید، نرخ بهره با سرعت پایین‌تری افزایش پیدا خواهد کرد. با این وجود سخنگوی فدرال رزرو در حال حاضر تغییر در سیاست های این نهاد را رد کرد و همین موضوع نیز سبب شد تا افزایش قیمت طلا محدود باشد.

تورم سالانه آمریکا در ماه جولای به 8.5 درصد کاهش پیدا کرد در حالی که پیش بینی تورم این ماه 8.7 درصد بود. این در حالی بود که تورم ماه ژوئن به 9.1 درصد رسیده بود. نشانه دیگر کاهش تورم نیز، شاخص قیمت تولیدکننده بود که به 9.8 درصد رسید در حالی که پیش‌بینی ها 10.4 درصد را نشان می داد. این شاخص در ادبیات اقتصادی به نوعی پیش نگر تورم محسوب می شود.

نظرسنجی این هفته سایت کیتکو نیز نشان می‌دهد که هم تحلیل‌گران و هم معامله‌گران به نوعی درباره جهت حرکت طلا سردرگم هستند. در حالی که از میان تحلیل‌گران فقط 9 درصد طلا را بدون نوسان پیش بینی کرده اند، هم نزولی‌ها و هم صعودی‌ها درصد مساوی 45 درصد را داشته اند.

این در حالی است که 42 درصد معامله‌گران خرد به صعود قیمت طلا در هفته آتی رای داده‌اند، 28 درصد طلا را نزولی ارزیابی کرده اند و 29 درصد نیز نوسان قیمت طلا را در همین محدوده کنونی پیش‌بینی کرده‌اند.