در اولین روز هفته، سکه از میانه کانال ۱۴ میلیون تومانی پایین رفت تا انتظارات کاهشی در بازار فلز گران بهای داخلی برجسته تر شود. دیروز به دنبال افت قیمت دلار، سکه حمایت ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی را از دست داد و تا محدوده ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان افت کرد. 

تحلیل گران فنی باور دارند که سکه در خطر از دست دادن آخرین حمایت بزرگ کانال ۱۴ میلیون تومانی، یعنی محدوده ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قرار دارد و در صورتی که چنین اتفاقی رخ دهد، فلز گران بهای داخلی می تواند تا محدود ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی نیز ریزش کند. 

روز گذشته ارزش ذاتی سکه نیز یک کانال را از دست داد و این اتفاق، در کاهشی شدن روند بازار و انتظارات معامله گران اثرگذار بود. بررسی ها نشان می دهد که در ابتدای هفته، ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی در محدوده ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قرار گرفت،‌حال آنکه در انتهای هفته بالای کانال ۱۳ میلیون تومانی حضور داشت. 

به باور برخی معامله گران در صورتی که دلار کانال ۳۰ هزار تومانی را از دست بدهد، سرعت افت سکه بیشتر خواهد شد و حتی احتمال دارد که کانال ۱۴ میلیون تومانی از دست برود. به طور کلی با توجه به سطح بالای حباب، در شرایط نزولی دلار، افت سکه نیز تسریع خواهد شد. در این میان برخی معامله گران سکه امیدوارند که امروز قیمت دلار اصلاح شود و سکه نیز بخشی از ارزش از دست رفته خود را احیا کند.