به گزارش اکوایران، طلا آغاز هفته را نزولی آغاز کرد و تا ساعات پایانی روز بیش از 1.2 درصد سقوط قیمت را رقم زد. این در حالی بود که طلا چهار هفته متوالی روندی صعودی به خود گرفته بود. مهم‌ترین عامل ریزش قیمت طلا افزایش قدرت دلار آمریکا بود.

شاخص دلار آمریکا اکنون در کانال 106 واحدی قرار دارد و در روزی که گذشت بیش از نیم درصد رشد داشت. شاخص دلار آمریکا ارزش پول ایالات متحده را در برابر ارزهای معتبر جهان می‌سنجد. عامل این تغییرات در بازار نیز به بازگشت احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو برمی گردد.

از نظر تحلیل گران طلا اکنون در حوالی مرز 1800 دلار گرفتار شده است و سقوط قیمتی امروز نیز نشان از احتیاط بالای سرمایه‌گذاران در این بازار است. سرمایه‌گذاران این هفته بیش از هر چیزی در انتظار انتشار صورت جلسه آخرین نشست فدرال رزرو هستند. سندی که ادامه مسیر سیاست پولی فدرال رزرو را در سال 2022 مشخص خواهد کرد.

در حالی که بسیاری بر این باور بودند که داده های تورم ماه جولای آمریکا سبب عقب نشینی فدرال رزرو از سیاست های تهاجمی خود خواهد شد، بانک مرکزی اعلام کرده است که مهار تورم هنوز اولویت اول این نهاد است.

همچنین قیمت بیت کوین در روزی که گذشت نزدیک به 1.5 درصد کاهش یافت تا قیمت بزرگ‌ترین رمزارز جهان همچنان در کانال 24 هزار دلاری در حال نوسان باشد. خبر مهم امروز در بازار بیت کوین کاهش شاخص ترس و طمع در این بازار به ناحیه خنثی بود که پس از 17 هفته اتفاق افتاده است. شاخص ترس و طمع بیت کوین که احساسات سرمایه گذاران نسبت به وضعیت بازار را می سنجد اکنون به وضعیت متعادلی نسبت به هفته های اخیر رسیده است.