افزایش احتمال ایجاد یک توافق هسته ای بین ایران و آمریکا موجب شده است که فعالیت بازیگران خرد ارزی در بازار بیشتر شود. دیشب در بازار پشت خطی گفته می شد که برخی از بازیگران خرد حاضر بودند که دلار خود را در محدوده29 هزار و 700 تومان به فروش برسانند. این در حالی بود که در بازار فردایی، معامله گران، اسکناس آمریکایی را زیر مرز ۳۰ هزار تومان به فروش نمی رساندند. 

روند متفاوت قیمت ها در بازار خرد و فردایی نشان می دهد که معامله گران انتظارات متفاوتی نسبت به آینده دلار دارند. بازیگران خرد که به معامله گرانی گفته می شود که زیر ۵ هزار دلار خرید و فروش می کنند، هراس دارند که به زودی توافق هسته ای امضا شود و قیمت دلار افت شدیدی را تجربه کند. در مقابل معامله گران فردایی که عموما از سوی بازیگران بزرگ بازار حمایت می شوند، باور دارند که رسیدن به یک توافق هسته ای قطعی نیست و بهتر است که در شرایط کنونی با احتیاط خرید و فروش های خود را انجام دهند.  

در شرایط کنونی اخبار سیاسی و جوسازی معامله گران نقش مهمی را در نوسان آتی قیمت ها در کوتاه مدت ایفا می کند. به نظر می رسد اگر خبری به بازار مخابره شود که قرار نیست به زودی توافق هسته ای تازه ای امضا شود،‌فروش های ارزی به طور قابل توجهی پایین خواهد امد و قیمت دلار را بار دیگر به سوی مرز ۳۲ هزار تومان حرکت خواهد کرد.