دیوار مقاومتی سکه در سال ۱۴۰۰ محدوده ۱۳ میلیون و ۲۰۰ الی ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده است. سکه در سال جاری نتوانسته خود را بالای دیوار یاد شده تثبیت کند و بیشتر معامله گران، زمانی که به محدوده ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان نزدیک شده اند،‌ فروش های خود را به سرعت افزایش داده اند.

photo_۲۰۲۱-۱۲-۲۱_۰۹-۳۴-۴۶

سکه دیروز توانست خط حمایت خود را مرز ۱۳ میلیون تومانی تعریف کند و حتی به کانال ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی نرفت. تعریف خط حمایتی بالای مرز ۱۳ میلیون تومانی موجب شده است که انتظارات افزایشی در بازار فلز گران بهای داخلی تقویت شود. در کنار این،‌ دیروز در بازار پشت خطی نیز تمایلات صعودی برجسته بود و معامله گران تمایل به خرید سکه داشتند. این موضوع نیز در بالا رفتن انتظارات اثرگذار بوده است. در این شرایط مساله این است که با نزدیک شدن به دیوار بتنی ۱۳ میلیون و ۲۰۰ الی ۱۳ میلیون و۳۰۰ هزار تومانی، خطر سودگیری در بازار برجسته می شود و خود را در مقابل نیروهای افزایشی قرار می دهد.

سکه بازان افزایشی در روز جاری امیدوارند که دلار بتواند خود را به بالای مقاومت ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان برساند. در صورتی که چنین اتفاقی رخ دهد، شانس فلز گران بهای داخلی برای عبور از محدوده ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بسیار برجسته خواهد شد. برای بازیگران کاهشی تنها افت قیمت دلار به مرز ۳۰ هزار تومانی می تواند زمینه ساز برگشت سکه به ابتدای کانال ۱۳ میلیون تومانی شود. البته افت اونس طلا نیز می تواند به کمک کاهشی های بازار بیاید.

photo_۲۰۲۱-۱۲-۲۱_۰۹-۳۴-۴۷