به گزارش اکوایران، نرخ دلار دیروز صبح نزدیک کف 30 هزار تومان بود و با افزایش تقریبا دویست تومانی به سمت مقاومت 30 هزار و سیصد تومان حرکت کرد. البته در این چند روز نتوانسته این سقف را بشکند. افزایش دیروز درحالی رخ داد که فضای خبری بازار مثبت بود و ندپرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته آماده لغو همه تحریم‌های مغایر ‎برجام هستیم، اما بعد از راستی آزمایی از برگشت ایران به برجام.

عده‌ای از معامله‌گران معتقدند نرخ دلار همراه با طلای آبشده حرکت می‌کند و آبشده با طلای اونس جهانی. به گفته این معامله‌گران، آبشده برای شکستن سطح مقاومتی خودش تلاش می‌کند و روند صعودی داشته؛ که البته فعلا موفق به شکست نشده است.

درهم امارات نیز با افزایش 50 تومانی به 8280 تومان رسید و با این قیمت درهم، دلار نزدیک به 30 هزار و چهارصد تومان برآورد می‌شود. این موضوع نشان می‌دهد که همچنان درهم دست بالا را دارد و دلار تهران برای حرکت، احتیاج به سوخت بیشتری دارد، چرا که انتظارات داخلی نسبت به انتظارات بازار درهم متعادل‌تر است.

حال و هوای بازار ارز

بازار روز سه شنبه مثل چند روز گذشته بی‌رمق بوده و می‌شود گفت معامله‌گران فقط ناظر بازار بودند و خرید و فروش بسیار کم است. در سمت رسمی بازار، قیمت انتهای روز از نرخ میانگین بالاتر بود، که این به این معنی است که تقاضا در انتهای  معاملات در بازار متشکل هم رشد کرد.

نکته‌ای که در سمت رسمی بازار وجود دارد این است که بازار متشکل ارزی که هر روز در انتهای معاملات، حجم معامله‌ را  منتشر می‌کرد، در دو روز پایانی پاییز این رقم را از جدول خودش حذف کرد.