برنده اصلی روند روزهای اخیر بازار،‌ خالی فروشان ارزی بوده اند. آن ها توانسته اند با افزایش فعالیت خود در معاملات اعتباری و فروش ارز در قیمت های بالا، کسب سود کنند. به عنوان مثال، دوشنبه شب بسیاری از معامله گران، دلار خود را در محدوده ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومانی به فروش رساندند. با آغاز روز سه شنبه، در بازار نقدی، اسکناس آمریکایی حتی تا محدوده ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان پایین رفت و سود خوبی را نصیب فروشندگان دوشنبه شب کرد.

دیروز نیز در بیشتر اوقات روز اوضاع به کام خالی فروشان ارزی بود. در انتهای روز که کمی قیمت دلار افزایشی شد، بار دیگر خالی فروشی شدت گرفت و دلار در محدوده ۲۹ هزار و ۷۰۰تومان به فروش رفت.

1-01

در صورتی که در روز جاری، دلار بالای محدوده ۲۹ هزار و ۷۰۰ تومان باقی بماند، خالی فروش ها  ناچار خواهند شد که برای تحویل ارز در موقعیت خریدار قرار بگیرند. این موضوع می تواند به عنوان عامل تحریک کننده در بازار عمل کند و قیمت دلار را در مسیر صعودی قرار دهد. با این حال،‌نزول دلار به زیر محدوده ۲۹ هزار و ۷۰۰ تومان یک روز طلایی دیگر را برای خالی فروشان رقم خواهد زد.

تا شب گذشته روند دلار در بازارهای همسایه از احتمال افت دلار و سود خالی فروشان حکایت داشت. قیمت دلار در هرات افغانستان در مسیر نزولی قرار داشت و این موضوع موجب می شد که انتظارات در بازار داخلی نیز نزولی شود. با این حال برخی معامله گران باور دارند که با توقف موقت مذاکرات وین، راه برای نوسان گیری موقت افزایشی ها فراهم خواهد شد. دسته ای باور دارند احتمال وقوع توافق هسته ای بالا رفته است و دارندگان ارزی تلاش خواهند که پیش از این اتفاق، دلار خود را به هر شکل در بالاترین قیمت ها به فروش برسانند.