به گزارش اکوایران- متوسط هفتگی قیمت دلار سنا و متشکل در هفته اخیر کاهش یافت. قیمت دلار سنا که در هفته گذشته روی 26 هزار و 944 تومان قرار داشت، در این هفته 694 تومان معادل 2.6 درصد پایین آمد و روی 26 هزار و 250 تومان قرار گرفت. قیمت دلار متشکل نیز از 26 هزار و 815 تومان به 25 هزار و 878 تومان رسید و کاهش 937 تومانی (3.5 درصدی) را به ثبت رساند.

a

قیمت هفتگی یورو کاهش یافت

قیمت یورو متشکل و سنا همجهت با دلار حرکت کرد و کاهش یافت. قیمت دلار سنا که در هفته گذشته روی 30 هزار و 825 تومان قرار داشت، در این هفته 1450 تومان افت کرد و با ورود به کانال 29 هزار تومان روی 29 هزار و 375 تومان قرار گرفت. قیمت دلار متشکل هم از 30 هزار و 562 تومان به 29 هزار و 247 تومان رسید و با ثبت افت 1315 تومانی به کانال 29 هزار وارد شد.

b

عرضه دلار متشکل اعلام نشد

از روز پنج‌شنبه 9 دی ماه حجم عرضه دلار و یورو در شبکه اطلاع رسانی بازار متشکل اعلام نشد. این در حالی است که پیش از این حجم عرضه به صورت منظم و روزانه گزارش می‌شد. دولت و بانک مرکزی معتقدند در دولت جدید وضعیت ورود ارز به کشور بهبود یافته است و راه‌کارهای خلاقانه دولت جدید برای وارد کردن ارز موثر واقع شده است. دنبال کردن روند عرضه دلار متشکل می‌توانست به بررسی صحت این ادعا کمک کند. اما سانسور حجم معاملات مانع این صحت سنجی شد. به هر روی تا 9 دی روند کلی، افزایش عرضه در ماه‌های اخیر را نشان می‌داد و به نوعی با ادعای افزایش درآمدهای ارزی سازگاری داشت.

مسیر نزولی اکید دلار متوقف شد

در این هفته مسیر نزولی اکید قیمت دلار که برای چهارده روز دنبال شده بود، متوقف شد. احتمالا قیمت دلار به ظرفیت کاهشی خود در این مقطع نزدیک شده است و تا انتشار یک خبر تعیین‌کننده از مذاکرات انتظار می‌رود، قیمت دلار قدری تعلل کند و روند ادامه‌داری به سمت بالا یا پایین را دنبال نکند.