گرچه چند سالی است که معاملات آتی سکه به دلیل نواسانت قیمتی سال ۹۷ متوقف شد، اما به نظر می‌رسد مدیران این شرکت قصد دارند جای خالی این معاملات را تا حدی با نقره پر کنند.

بررسی ها نشان می دهد مصرف سالانه نقره در کشور حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ تن است و از بازاری مناسب برخوردا است که نیاز به بازاری شفاف و متشکل دارد.

گرچه نقره کاربری‌های بیشتری نسبت به طلا دارد اما نقطه مشترک هردو این است که برای سرمایه‌گذاران به عنوان پناهگاه سرمایه محسوب می‌شوند.

از نکاتی که در خصوص عرضه نقره عنوان شده این است که این محصول فعلا به صورت معاملات قرارداد آتی عرضه خواهد شد و استاندارد کالا به صورت ساچمه مطابق استاندارد ۹۹۹ است.

در خصوص بازه زمانی سررسید هنوز مطلبی منتشر نشده است.

در گفتگویی با رامین ابولفضلی، تحلیلگر بازار فلزات گران‌بها در خصوص قرارداد فیوچر نقره و جزئیات آن به گفتگو پرداخته‌ایم، در خصوص دامنه نوسان قیمتی آن در بورس کالا، در خصوص عوامل موثر بر قیمت انس نقره و در خصوص نمونه‌های مشابه در بورس‌های کالایی دنیا به گفتگو نشسته‌ایم.

آقای ابولفضلی در این گفتگو به دو استاندارد ۹۲.۵ درصد خلوص و ۹۹.۹ درصد خلوص نقره در بازارهای جهانی اشاره کردند و از اهمیت نسبت قیمتی طلا به نقره در بازارهای جهانی برای سرمایه‌گذاران حرفه‌ای گفتند.