سودای کسب سود از این بازار سبب شد تا از ابتدای تابستان شاهد ورود حجم قابل توجهی پول از سوی سهامداران حقیقی باشیم؛ به طوری که ورودی روزانه ۸۰۰ میلیارد تومان پول حقیقی در فصل بهار، در تیرماه به ۱۵۰۰ میلیارد تومان در روز رسید و در نیمه نخست مردادماه از ۲۰۰۰ میلیارد تومان فراتر رفت.

اما شاخص کل بعد از فتح قله ۲ میلیون واحد با شدت به زیر کشیده شد و تازه وارد و کهنه کار بازار در کنار هم،  آن روی بازار را پس از ۱۹ مردادماه تجربه کردند.

در گفتگویی با فرهنگ حسینی، تحلیلگر بازار سرمایه به این موضوع پرداخته‌ایم که  بورس تهران با وجود تمام فراز و فرودهایی که در سال ۹۹ پشت سر گذاشت و اشک‌ها و لبخندهایی که ساخت، سال را در آخرین هفته سال ۹۹ چگونه به پایان خواهد رساند؟

هفته اول کاری بورس در سال ۱۴۰۰ که از شنبه، ۷ فرودین ۱۴۰۰ آغاز می‌شود احتمالا چگونه خواهد بود و مهمترین سوال اینکه، وضعیت بازار سهام در سال ۱۴۰۰ را چگونه ارزیابی می‌کند و با توجه به ارقام بودجه ۱۴۰۰، تورم احتمالی و سناریوهای مختلف در خصوص مذاکره با آمریکا، سال آینده را چگونه سالی برای بازار سرمایه ایران و بورس و فرابورس و بورس کالا می‌داند؟