بررسی‌های اکوایران از چند منطقه تهران نشان می‌دهد از زمان مورد اشاره، اینترنت ثابت و همراه در تمام مسیرهای ارتباطی از جمله اوپراتورهای تلفن همراه قطع شد.

پرس و جو از کاربرهای چند شهر دیگر نیز نشان می‌دهد که در برخی مناطق دیگر غیر از تهران نیز قطعی و اختلال مشابهی رخ داده است.

این اختلال بیش از 15 دقیقه طول کشید و در زمان ارسال این خبر یعنی حوالی ساعت 12:15 اینترنت در شبکه‌های داخلی وصل شده اما اتصال به فیلترشکن‌ها با اختلال مواجه است.

برخی کاربران و رسانه‌ها از این قطعی عجیب و نسبتا سراسری تحت عنوان تمرینی برای رسمیت دادن به آنچه موسوم به اینترنت ملی است یاد می‌کنند و نسبت به قطع دسترسی کاربران به شبکه جهانی اینترتن ابراز نگرانی کرده‌اند.

دقایقی بعد از انتشار اخبار مربوط به قطعی اخیر، آخوندزاده، مدیر روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت گفت که «به دنبال قطعی دقایقی پیش ایجاد شده در اینترنت کشور، شرکت ارتباطات زیرساخت به دنبال بررسی این اتفاق است تا علت آن مشخص شود.»

پس از آن نیز شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد که این اختلال به مدت 10 دقیقه از ساعت ۱۱:۴۳ رخ داده و «شاهد افت ترافیک بین‌الملل بودیم.»

این شرکت به دلیل این اختلال از مردم عذرخواهی کرده و گفته تیم‌های فنی «در حال بررسی علت بروز این حادثه» هستند.