به گزارش اکوایران، انتشار نامه‌ای مبنی بر بازگشت اینترنت به شرایط عادی از سوی دفتر ریاست جمهوری از صبح امروز مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته و در آستانه عید نوروز کسب و کارهای آنلاین را نسبت به رفع فیلترینگ امیدوار کرده است.

در نامه‌ای که رسانه «دیجیاتو» منتشر کرده نشان می‌دهد رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس 19 دی‌ماه امسال با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهور، خواستار بازگشت اینترنت به شرایط عادی شده و بر همین اساس دفتر ریاست جمهوری نیز با ارسال نامه‌ای، از وزیر ارتباطات تقاضا کرده که این موضوع در کارگروه اقتصاد دیجیتال که از قدرت بالایی برخوردار است، بررسی شود.

در این نامه خطاب به وزیر ارتباطات نوشته شده است: احتراما نامه شماره 1254890 مورخ 1401/10/19 نماینده محترم مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و گزارش این دفتر درخصوص «لزوم بازگرداندن اینترنت به شرایط عادی و فراهم‌کردن دسترسی مردم به اینترنت آزاد»، به استحضار رسید، حسب نظر رئیس‌جمهور محترم، مقتضی است موضوع توسط کارگروه اقتصاد دیجیتال بررسی، پیگیری و اعلام نتیجه شود.

photo_2023-02-22_12-52-05

عیسی زارع‌پور در واکنش به این نامه به خبرنگاران گفت: این از اخلاق آقای توانگر است که همه مکاتبات را رسانه‌ای می‌کند! ان‌شاءالله پاسخ می‌دهیم.

باید منتظر ماند و دید نتیجه ارسال این نامه از سوی ریاست جمهوری به نهادهای ذی‌صلاح مرتبط با اعمال محدودیت‌های اینترنتی به کجا خواهد رسید و وضعیت اینترنت کشور چه خواهد شد.