به گزارش اکوایران، بهادری جهرمی - سخنگوی دولت - در چهل و هشتمین نشست خبری خود با بیان اینکه شنبه گذشته دهمین پرتاب فضایی موفق در دولت سیزدهم رقم خورد، گفت: در ۱۰ سال گذشته ۱۰ پرتاب فضایی انجام شد و در طول دو سال فعالیت دولت نیز ۱۰ پرتاب داشتیم و جمهوری اسلامی ایران موفق شد در پرتاب به مدار ۷۵۰ کیلومتر نیز موفقیت داشته باشد.

او افزود: انشالله پرتاب‌های موفق دیگری نیز خواهیم داشت که دستاورد‌ها و آثار ملموسی در حوزه هواشناسی، تخمین کشت‌های سرزمینی، تخمین آب‌های موجود سطحی و حوزه‌های متعدد جمعیتی و همچنین حوادث طبیعی همچون سیل و زلزله شاهد مدیریت عینی خواهد داشت.

بهادرجهرمی در رابطه با تغییرات متعدد کمیسیون تلفیق در لایحه بودجه گفت: دولت تمام تلاش خود را در کنترل هزینه‌های جاری و افزایش منابع واقعی و سوق دادن منابع به سرمایه گذرای‌های مولد بکار گرفت تا یک بودجه غیر تورم زا با فراهم کردن امکان رشد اقتصادی ارائه کند و بتواند به سمتی حرکت کند تا جلوی هر گونه افزایش هزینه جاری بدون پیش بینی منابع را بگیرد و مانع خلق تورم و آثار آن در زندگی معیشیتی مردم وارد شود.

سخنگوی دولت به آمار‌های نگران کننده پیرامون افزایش هزینه‌ها در بودجه اشاره کرد و تاکید کرد: آنچه شنیدیم ۳۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش هزینه‌ها در بودجه صورت گرفته و حتی تا دو برابر این رقم هم تخمین زده شده است. اما تلاش و مساعدت و همکاری دولت و مجلس در جهت کنترل و مهار عوامل خلق تورم است و این مهمترین اولویت مردم است و انتظار می‌رود همکاری متقابلی بین مجلس و دولت و کمیسیون‌ها در پیش بینی منابع و هدفگذاری در سقف منابع واقعی صورت بگیرید.

او همچنین گفت: باید از تجارب گذشته درس گرفت چرا که افزایش هزینه‌ها بدون پیش بینی منابع چیزی جز اثر خلق تورم ندارد.

بهادری جهرمی درباره اقدامات دولت در حوزه بکارگیری علم و فناوری نوین در حوزه کشاورزی، گفت: در حوزه کشاورزی برنامه توسعه ماشینی سازی با اتکا به فعالیت‌های دانش‌بنیان کشور در دولت و در سند تحول و هم در سایر تصمیمات در دستور کار قرار داشته است. شاهد رشد ۳۱ درصدی تامین ماشین آلات کشاورزی بودیم. افزایش ۴ برابری به کارگیری پهپاد‌های کشاورزی داشتیم. برای اولین بار دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی پیش بینی شد. این اقدام و اقدامات مشابه موجب شده که ۷۸ درصد در حوزه شرکت‌های دانش بنیان کشاورزی داشته باشیم. از ۲۸۰ شرکت در ماه‌های اخیر به ۵۸۰ شرکت دانش بنیان در حوزه کشاورزی رسیده‌ایم.