بر اساس گزارش اکوایران و به نقل از اقتصادنیوز، پس از تصمیم مشابه توسط شرکت زیرمجموعه ویدئویی غول فناوری، یوتیوب، گوگل  دیگر به رسانه های دولتی روسیه اجازه نمایش تبلیغات را نخواهد داد.

گوگل تهدید کرد

گوگل در بیانیه ای به CNN Business گفت: «در پاسخ به جنگ در اوکراین، ما کسب درآمد گوگل از رسانه های دولتی روسیه را در سراسر پلتفرم های خود متوقف می کنیم. ما فعالانه تحولات جدید را رصد می کنیم و در صورت لزوم گام های بیشتری برمی داریم.»

یوتیوب در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد که به طور موقت توانایی تعدادی از کانال‌های روسی - از جمله RT با حمایت دولتی - را برای کسب درآمد از محتوای خود در این پلتفرم متوقف می‌کند. این همچنین دسترسی‌های «به طور قابل توجهی محدود کننده» به آن کانال‌ها خواهد بود.

تلاش برای مهار تبلیغات دولتی روسیه

با تشدید بحران در اوکراین، شرکت های رسانه های اجتماعی در تلاش برای مهار اطلاعات نادرست و تبلیغات دولتی روسیه هستند. یکی از سخنگویان یوتیوب گفت که این شرکت طی چند روز گذشته صدها کانال و هزاران ویدیو را حذف کرده است، از جمله کانال هایی برای اقدامات فریبنده از سوی روسیه.

درواقع این شرکت‌ها دیگر اجازه نمی‌دهند رسانه‌ها یا موضوعاتی که دولت روسیه از آن حمایت می‌کند در تبلیغاتشان حضور پیدا کند و تمامی تبلیغات پخش شده در پلت‌فرم‌های خودشان مرتبط با روسیه حذف می‌کنند.