به گزارش اکوایران، طلا در هفته ای که گذشت در تمامی روزهای معاملاتی به جز یک روز صعودی بود. همین امر سبب شد تا بازدهی هفتگی طلا به مثبت 1.47 درصد برسد و طلا به بالای مرز 1970 دلاری صعود کند. ماه آوریل هم تاکنون ماه خوبی برای طلا بوده و قیمت فلز زرد از ابتدای این ماه تاکنون که تقریبا نیمی از آن می گذرد نزدیک به 2 درصد افزایش داشته است. در صورتی که طلا در آوریل همچنان در محدوده مثبت بماند، این سومین ماه پیاپی است که طلا روند صعودی خود را حفظ کرده است.

با تمام این شرایط هنوز هم فعالان بازار نگاهی صعودی در کوتاه مدت دارند.

کیتکو 3

در نظرسنجی این هفته کیتکو و در بخش وال استریت که از میان تحلیل گران بازار به عمل می آید اکثریت با صعودی ها بوده است. 46 درصد از تحلیل گران بر این باورند که طلا می تواند به راحتی مقاومت 1975 دلاری را پشت سر بگذارد و به سوی مرز 2 هزار دلاری حرکت کند. این در حالی بود که 31 درصد از تحلیل گران باور داشتند که طلا نزولی خواهد بود و 23 درصد باقی مانده هم طلا را در هفته آینده در همین محدوده ارزیابی می کنند.

این در حالی است که در نظرسنجی مین استریت که از میان سرمایه گذاران خرد انجام می گیرد، اکثریت 72 درصدی طلا را صعودی ارزیابی می کنند و فقط 16 درصد باور دارند که طلا هفته آینده نزولی است. 12 درصد هم قیمت طلا در هفته آینده را در محدوده کنونی می دانند.