به گزارش اکوایران، سودای کاهش قیمت ها در تالار نیما که از هفته قبل شروع شده کماکان ادامه دارد و امروز دلار نیما برای ششمین روز متوالی به روند نزولی خود ادامه داد. دلار در تمام اردیبهشت تنها یک روز کمتر از این نرخ معامله شده و اگر روند کاهشی در این هفته ادامه یابد دلار نیما کف قیمتی ماه قبل را خواهد شکست. تحلیلگران باور دارند اگر روند نزولی دلار نیما ادامه یابد و بازار ارز تحت تأثیر اخبار جدیدی قرار نگیرد با ادامه روند کاهشی دلار نیمایی، دلار تهران می تواند به دنبال دلار نیما کاهشی شود. 

با وجود درجا زدن دلار، قیمت یورو در هفته جاری افزایش یافت و در مرز کانال جدید قیمتی معامله می شود. علت افزایش قیمت یورو در بازار آزاد به تقویت شاخص یورو در مقابل دلار مربوط می شود. دلار پس از برخورد با سقف بیست ساله خود قدرت پیشروی خود را از دست داده است و با انتشار آمار تورم کمی کاهش یافته است. با توقف رشد و اصلاح شاخص دلار یورو در این هفته تقویت شده و با افزایش نرخ برابری یورو به دلار قیمت یورو در بازار آزاد نیز افزایش یافته است.

اما بازار ارز کماکان در برزخ اخبار برجامی به سر می برد. یک خبرگزاری ژاپنی امروز گزارش داد که توافق شده آب سنگین و کیک زرد ایران از طریق ایران به روسیه انتقال یابد.  ولی در خبرها آمد که یک منبع ایرانی که خواسته نامش فاش نشود گفت که روسیه زیر بار این توافق نمی رود. در این وضعیت بازار ارز در محدوده قیمتی روز قبل خود درجا زد.

در بازار طلا با تعطیلی بازار جهانی و درجا زدن دلار داخلی سکه و ربع سکه نسبت به روز قبل حدود ۵۰ هزار تومان افزایش یافتند و سکه امامی در محدوده ۱۴ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و ربع سکه حدود ۵ میلیون و ۵۰ هزار تومان معامله شد.  درحال حاضر تقاضای طلا را افزایش انتظارات مثبت نسبت به افزایش قیمت اونس تقویت می‌کند.