به گزارش اکوایران، گزارش‌ عملکرد ماهانه مرداد ماه شرکت کیمی دارو که در سامانه کدال منتشر شده نشان می‌دهد مجموع فروش نماد دکیمی در 5 ماهه ابتدایی امسال به 273.7 میلیارد تومان رسیده است. در سال 1400 این شرکت توانست 141.9 میلیارد تومان درمدت مشابه فروش داشته باشد که نشان دهنده رشد فروش 92.8 درصدی این شرکت به نسبت سال قبل است. شرکت کیمی دارو که با نماد دکیمی در بازار سرمایه سهام دارد، در تابلو فرعی بازار اول بورس معامله می شود و از نظر بازدهی قیمتی سهم نیز از ابتدای سال رشد خوبی داشته است. قیمت سهام این شرکت از ابتدای سال 48.7 درصد رشد کرده که این بازدهی به نسبت سهام های هم گروه قابل ملاحظه است.

فروش ماهانه شرکت کیمی دارو

شرکت کیمی دارو در سال 1400 توانست 471 میلیارد تومان فروش داشته باشد. این شرکت دارویی در 5 ماهه ابتدایی سال قبل 141.9 میلیارد تومان فروش کرد که این فروش 5 ماهه نشان دهنده روند رو به بالای فروش این شرکت در سال قبل بود؛ به طوری که بخش زیادی از فروش این مجموعه در شش ماهه دوم سال 1400 رقم خورده است. امسال فروش فروردین ماه دکیمی رشد 329 درصدی به نسبت فروردین 1400 داشته است که این رشد فروش ماه نخست سال، نشان از پتانسیل این مجموعه برای افزایش فروش امسال خود دارد. در ماه های بعد نیز روند فروش این مجموعه ثابت ماند اما در مرداد ماه فروش شرکت به نسبت تیر 1401 رشد 38.7 درصدی را به ثبت رساند که باعث شد فروش مرداد به نسبت مرداد سال قبل 118 درصد افزایش پیدا کند. فروش مرداد ماه دکیمی که نزدیک به 69 میلیارد تومان است به نسبت فروش های ماهانه این شرکت در چند سال اخیر بی سابقه بوده است و در صورتی که این شرکت بتواند در شش ماهه دوم امسال روند فروش خود را حفظ کند می توان رشد قابل توجهی را برای قیمت سهام این شرکت متصور شد.

فروش ماهانه دکیمی06.05

بازدهی ماهانه سهام دکیمی در بورس تهران  

قیمت سهام کیمی دارو در ابتدای فروردین ماه 1440 تومان بود و در فروردین ماه با رشد شاخص کل بازار سرمایه، روند قیمتی این سهام نیز وارد یک جریان صعودی با شیب کم شد اما در ابتدای اردیبهشت با انتشار عملکرد ماهانه این شرکت که به نسبت فروردین سال قبل رشد عجیبی داشت و با افزایش شیب صعودی شاخص کل بازار، این نماد با صف خرید های پی در پی مواجه شد و قیمت آن در روز 24 اردیبهشت ماه به 2430 تومان رسید که به نسبت ابتدای سال بازدهی 75 درصدی به ثبت رساند. در خرداد و تیر امسال که بازار با خروج پول حقیقی مواجه بود و تعداد زیادی از نماد های بازار صف فروش بودند، نماد دکیمی با توجه به شرایط بنیادی مناسبی که داشت افت قیمتی زیادی را تجربه نمی کرد و حتی در بعضی از روزها که بازار به شدت نزولی بود شاهد صف خرید این نماد بودیم. بازدهی نماد دکیمی در 5 ماهه ابتدایی امسال به 48.7 درصد رسیده است که با توجه به بازدهی بورس تهران در این 5 ماهه و رشد قیمتی سهام های هم گروه دکیمی، این بازدهی مورد توجه فعالان بازار سرمایه قرار گرفته است.

بازدهی دکیمی 06.05