به گزارش اکوایران ،  قیمت دلار در دومین روز هفته هم در تهران یک کانال بالا رفت هم در هرات.

اسکناس آمریکایی عصر امروز در تهران با قیمت 30 هزار و 200 تومان معامله شد. این قیمت در مقایسه با روز قبل تقریبا 300 تومان بالا تر بود.

علت افزایش قیمت دلار در تهران 

معامله گران معتقد بودند افزایش قیمت دلار در هرات و سلیمانیه موجب پیشروی نرخ دلار تهران شده بود . نرخ دلار در هرات امروز 30 هزار و 100 تومان بود. این قیمت نسبت به رو شنبه بیش از 300 تومان افزایش پیدا کرده بود . در سلیمانیه هم اسکناس آمریکایی به سمت نیمه کانال 30 هزار تومان خیز برداشت و به قیمت 30  هزار و 470 تومان معامله شد . این قیمت نسبت به روز قبل 200 تومان بالا رفته بود .

بازار ارز دلار

 دینار بازار دلار را بهم ریخت

در کنار  عوامل یاد شده معامله گران براین نکته نیز تاکید می کنند که علت افزایش نرخ دلار به خرید و فروش دینار در تهران بر می گردد، چرا که تقریبا دو هفته تا اربعین 1401 فرصت باقی مانده و این امر تقاضا برای خرید دینار را افرایش داده است. همین امر موجب ورود دینار  و خروج  دلار از بازار شده است به همین دلیل دلار در بازار کم شده و همین کمبود افزایش قیمت دلار در تهران را به همراه داشته است.

سیگنال مرندی به بازار دلار 

محمد مرندی در توییتی نوشته: ایران صبور خواهد بود. ایالات متحده در زمان اوباما به طور سیستماتیک توافق را نقض کرد و در زمان ترامپ/بایدن حداکثر فشار را علیه شهروندان بی گناه اعمال کرد. از این رو، ایران ابهامات یا خلأهای متن را نمی پذیرد. زمستان نزدیک است و اتحادیه اروپا با بحران انرژی فلج کننده مواجه است.اظهارات مرندی از نگاه عده  ای  از معامله گران ارزی به معنای ادامه دار شدن مذاکرات تعبیر شد.

گره کور احیای برجام

ردپای برجام در بازار دلار 

 سخنگوی منطقه‌ای وزارت امور خارجه آمریکا  هم گفت باید نقطه نظرات ایران را بررسی کنیم و در زمان مناسب از طریق میانجی اروپایی به آن پاسخ خواهیم داد.

این مقام آمریکایی گفته که آمریکا معتقد است که "تا زمانی که بر سر همه جزئیات توافق نکنیم، توافقی وجود ندارد. "

بازار جهانی طلا امروز یکشنبه تعطیل بود. فلز گران بهای جهانی دیروز در محدوده 1712 دلار معامله شد.

افزایش قیمت طلا و سکه 

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار  امروز با 1 میلیون و 284 هزار و 300 تومان مبادله شد که نسبت به روز قبل 11 هزار و 800 تومان بالا رفته بود . 

سکه بازان هم امروز با افزایش قیمت دلار در موقعیت خرید قرار گرفتند و فلز زرد رنگ داخلی امروز  وارد کانال 14 میلیون تومان شد اما در ادامه معاملات عصر امروز قیمت سکه از کانال مذکور پایین آمد و به قیمت 13 میلیون  964 هزار تومان مبادله شد .