به گزارش اکوایران و به نقل از اقتصادنیوز ؛ امروز بیت کوین با نرخ حدود 19800 دلار معامله می شود. نوسان قیمت در محدوده منفی اما کمتر از 2 دهم درصد است. روز گذشته و روز قبل از آن هم قیمت در همین محدوده بود.

ارزش معاملات بیت کوین طی شبانه روز گذشته 27 میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن هم 377 میلیارد دلار است. در قیمت های فعلی، خرید برای معامله گران با ریسک هایی همراه است چراکه قیمت نرخ 20 هزار دلار را شکسته و بسیاری از فعالان بازار در انتظارند تا ببینند آیا قرار است قیمت دوباره با یک روند نزولی قدرتمند مواجه شود یا اینکه دوباره بیت کوین به بالای 20 هزار دلار بازمی گردد.

بازدهی بیت کوین در مقیاس هفتگی تقریبا به صفر درصد رسیده و افرادی که یک هفته قبل خرید کرده اند، در حال حاضر در سود یا ضرر چشمگیری نیستند.

بازدهی 8 درصدی اتریوم در مقیاس هفتگی

اتریوم هم نوسان زیادی نسبت به روز گذشته نداشته و در حال حاضر با نرخ 1560 دلار معامله می شود. در مقیاس هفتگی، اتریوم بازدهی مثبت 8 درصدی داشته است.

ارزش معاملات اتریوم در شبانه روز گذشته 10 میلیارد دلار بوده و نسبت به روز قبل که 8 میلیارد دلار بود، رقم بالاتری است. ارزش بازار آن هم 190 میلیارد دلار است.

نوسان محدود آلت کوین ها

امروز در آلت کوین ها نه فشار فروش زیادی وجود دارد نه فشار خرید قدرتمندی مشاهده می شود. بیشترین افت قیمت امروز برای نمادهای فایل کوین و چیلیز است که 4 درصد کاهش قیمت داشته اند. فلو و EOS هم افت 3 درصدی داشته اند. مابقی آلت کوین های منفی، افتی کمتر از 3 درصد دارند.

در میان نمادهای مثبت، چین لینک و پولکادات افت 3 درصدی دارند و مابقی آلت کوین های منفی، افت کمتر از 2 درصد را ثبت کرده اند.

در مقیاس هفتگی وضعیت آلت کوین ها مناسب است. به جز تعداد کمی از آلت کوین ها که افت قیمت های محدود داشته اند، مابقی آن ها رشد کرده اند. بیشترین افت هفتگی مربوط به نماد هدرا با کاهش قیمت 3 درصدی است. کوانت، ایپ کوین و لئو هم افت 2 درصدی دارند. مابقی آلت کوین هایی که افت کرده اند، کاهش قیمت کمتر از یک درصد دارند.

اما در میان نمادهای مثبت، وضعیت خوبی مشاهده می شود. اتم با رشد 20 درصدی بالاترین رشد قیمت را طی یک هفته گذشته داشته و چین لینک، کاردانو و پالیگان بازدهی 12 درصدی داشته اند.

ارزش بازار تغییری نکرد

ارزش بازار ارزهای دیجیتال نسبت به روز گذشته تغییر خاصی نداشته و 974 میلیارد دلار است. اما ارزش معاملات 14 درصد رشد کرده و به رقم 50 میلیارد دلار رسیده است.

ارزش معاملات دیفای 3 میلیارد دلار و ارزش معاملات استیبل کوین ها 46 میلیارد دلار بوده است.