به گزارش اکوایران، نرخ دلار روز گذشته به پرواز آمد و وارد کانال 30 هزار تومان شد اما در بازار امروز تب هیجان قیمت دلار کم شد و از سرعت پیشروی اسکناس آمریکایی در تهران کاسته شد.

هر اسکناس آمریکایی ظهر امروز با کاهش تقریبا 150 تومانی به کانال 29 هزار تومان برگشت و به قیمت 29 هزار و 980 تومان معامله شد. با این حال نرخ دلار فردایی همچنان در کانال 30 هزار تومان بود که این می تواند نشان دهنده انتظارات صعودی معامله گران ارزی در تهران باشد. 

عقب نشینی قیمت دلار در بازارهای همسایه 

در هرات و سلیمانیه هم امروز نرخ دلار عقب نشینی کرد. سرعت کاهش قیمت دلار در هرات بیشتر از تهران بود . نرخ دلار در بازار یاد شده امروز  کانال 30 هزار تومان را از دست داد و با  29 هزار و 860 تومان معامله شد.

این قیمت نسبت  به عصر دیروز تقریبا 210 تومان کاهش را نشان می دهد. در سلیمانیه هم نرخ دلار امروز تقریبا 100 تومان کاهش را ثبت کرد و برروی 30 هزار و 250 تومان قرار گرفت. 

درهم به کمک قیمت دلار نرفت

نرخ حواله درهم نیز امروز به کمک دلار تهران نرفت. قیمت درهم در بازار امروز نسبت به روز قبل تقریبا ثابت بود  و در محدوده 8 هزار و 290 تومان معامله شد. مجموع عوامل یاد شده موجب شد تا دلار در تهران از نفس بیفتد.

خط قرمز بازارساز 

البته عده‌ای از معامله گران می گفتند که عبور از مرز 30 هزار تومان در واقع عبور از خط قرمز بازارساز است و هر زمانی که دلار از محدوده یاد شده عبور  کند اسکناس آمریکایی با مداخله ارزی نهاد مرکزی بازار ساز روبرو خواهد شد .

دلار پتانسیل رشد دارد؟  

 با این حال عده ای از  فعالان بازار باور دارند که نرخ دلار در سایه اخبار منفی برجامی پتانسیل رشد دارد . کارین جین پیر، سخنگوی کاخ‌سفید گفت اگر ایران آماده پایبندی به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ باشد ما نیز آماده انجام همان کار هستیم. هنوز اختلاف هایی با ایران وجود دارد و بایدن هرگز توافقی را که در راستای منافع آمریکا نباشد،‌ با ایران امضا نخواهد کرد.

از سوی دیگر معاون ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در تازه ترین اظهارنظر خود در باره برجام گفت: پاسخ ایران ما را در موقعیتی قرار نداد که توافق را انجام دهیم. ما اعلام کرده‌ایم که شکاف‌ها و اختلافات باقی مانده است؛ از پاسخ ایران واضح است که این شکاف‌ها و اختلافات همچنان باقی است.

بازار سکه و طلا در سراشیبی

قیمت اونس طلا در بازار امروز مانند روز گذشته در سراشیبی قرار گرفت. اونس طلا امروز 6 دلار از ارزش خود را از دست داد و بر روی 1697 دلار ایستاد . 

قیمت طلا 18 عیار هم امروز مانند قیمت اونس طلا ارزان شد . فلز گران بهای داخلی امروز 4 هزار و 800 تومان پایین تر از روز قبل معامله شد و بر روی 1 میلیون و 273 هزار تومان قرار گرفت. 

قیمت سکه هم امروز با 13 میلیون و 850 هزار تومان معامله شد . ارزش ذاتی سکه امروز 11میلیون و 988 هزار تومان و حباب سکه 15 درصد بود . 

به نظر می رسد سکه بازان همچنان به افزایش قیمت دلار خوشبین هستند و به راحتی حاضر به عقب نشینی  از مرز حساس 13 میلیون و 800 هزار تومان نیستند.