به گزارش اکوایران، طلا در هفته گذشته بازدهی 2.37 درصد را ثبت کرد که پیش بینی سایت کیتکو نشان می داد که هم معامله گران و هم تحلیل گران پیش بینی روندی صعودی نسبت به قیمت طلا داشتند. با این وجود برخی از تحلیل گران قانع نشده اند که موج سرمایه به سوی بازار طلا گسیل شده است.

هنوز برخی از تحلیل گران درباره اینکه طلا بتواند خط میانگین متحرک 200 روزه خود را بشکند ( کاری که از ماه فوریه انجام نشده است) نگران هستند.

طلا ماه نوامبر پس از هفت ماه نزولی پی در پی رشد مطلوب 8.6 درصدی را به ثبت رساند. این بهترین عملکرد طلا از ماه می 2021 تاکنون بوده است. با این وجود برای اینکه طلا بتواند در سطوح قیمتی کنونی بماند نیاز به نیروی جدیدی در بازار است. هنوز هم آینده قیمتی طلا به تصمیمات مقامات فدرال رزرو درباره آینده سیاست پولی این کشور بستگی دارد.

با وجود تحرک بالا در بازار طلا بازار رمزارزها دچار سکون و تردید شده است. در روزهای اخیر بیت کوین که معمولا نوسان بیشتری نسبت به طلا دارد، در میان کانال های قیمتی 16 و 17 هزار دلاری گرفتار شده است. در روزی که گذشت نیز قیمت بیت کوین رشد خفیف نیم درصدی داشته است و نزدیکی قیمت 17 هزار دلاری نوسان می کرد. بیت کوین ماه بدی را پشت سر گذاشت و در یازدهمین ماه سال 2022 میلادی بیش از 16 درصد از ارزش خود را از دست داد.

اتریوم در روز یکشنبه مسیر معکوس بیت کوین داشت و نزدیک به 0.75 درصد افت قیمت داشت و به سطح قیمتی 1258 دلاری رسید. دومین رمزارز بزرگ جهان نیز در ماه نوامبر بیشتر از 17 درصد افت قیمت داشت.