به گزارش اکوایران، افزایش شاخص دلار آمریکا در روز ابتدایی هفته سدی بود برای ادامه روند صعودی قیمت طلا. البته چشم انداز بازارها درباره احتمال بالای کاهش شدت افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو سبب شده است، که طلا با حاشیه امنیت نسبتا مناسب هنوز بالای مرز 1900 دلار بماند.

تحلیل گران بر این باورند که عبور طلا از مرز مهم 1915 دلاری در هفته گذشته نشانه مثبتی بود و در جا زدن امروز بیشتر می تواند اصلاح قیمتی فلز زرد باشد. در حقیقت چشم انداز قیمتی طلا هنوز مثبت است زیرا بازارها با احتمال بالا پیش بینی می کنند که فدرال رزرو گام بعدی افزایش نرخ بهره را کوچک تر برمی دارد.

پس از اینکه شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا به طرز نسبتا غافلگیرکننده ای در ماه دسامبر کاهش پیدا کرد، اکنون بازارها پیش بینی می کنند که بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در نشست ماه فوریه 25 صدم درصد افزایش خواهد داد. تحقیقات دانشگاه میشیگان نیز نشان می دهد چشم انداز نرخ تورم آمریکا کاهشی است و این موضوع احتمالا شدت موضع انقباضی در آینده را کاهش خواهد داد. موضوعی که سیگنالی نزولی برای دلار و سیگنالی صعودی برای طلا است.

بیت کوین نیز تقریبا مشابه با طلا پس روزهای طوفانی هفته قبل دو روزی است که مکث قیمتی داشته است. روز دوشنبه قیمت بیت کوین که تا میانه کانال 21 هزار دلاری بالا رفته بود، در ادامه روز به نزدیکی مرز 21 هزار دلاری بازگشت. بیت کوین از ابتدای سال جاری تاکنون که 16 روز بیشتر از آن نمی گذرد نزدیک به 27 درصد افزایش قیمت داشته است.

اتریوم نیز در میانه کانال 1500 دلاری اندکی پیش رفت تا بازدهی قیمتی اش از ابتدای سال 2023 تاکنون به نزدیک 30 درصد برسد. شروع طوفانی رمزارزها در سال جاری میلادی برخلاف پیش بینی آن گروه از تحلیل گران بود که معتقد بودند روند نزولی رمزارزها احتمالا در ماه های ابتدایی 2023 ادامه داشته باشد.