به گزارش اکوایران، طلا در ادامه روز به دلیل رشد ارزش دلار و نرخ اوراق نتوانست در مرز 1935 دلاری تاب بیاورد و این در حالی است که معامله گران در انتظار داده های اقتصادی آمریکا هستند که قرار است منتشر شود. رشد این دو شاخص با افزایش هزینه فرصت نگهداری طلا از تقاضای آن می کاهند.

در حال حاضر یک باور مشترک میان معامله گران بوجود آمده است؛ در صورتی که در روزهای آینده طلا بتواند به خوبی به بالای مرز 1950 دلار برسد و در آن محدوده مقاومت کند فتح قله 2 هزار دلاری حتمی خواهد بود.

بازارها این هفته در انتظار دو گزارش مهم اقتصادی نیز هستند؛ در در جه اول قرار است روز پنج شنبه داده های مربوط به رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه چهارم سال 2022 منتشر شود. این گزارش از آنجایی اهمیت بالایی دارد که گفت و گوهای زیادی درباره رکود احتمالی اقتصاد در ماه های آینده وجود دارد و این گزارش می تواند چشم انداز شفاف تری درباره عملکرد اقتصاد در ماه های گذشته ارائه و پیش بینی ها را نیز دقیق تر کند.

بعد از 4 افزایش متوالی 75 صدم درصدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو و افزایشی نیم درصدی در نشست ماه دسامبر، اکنون بازارها بیش از 98 درصد احتمال می دهند در نشست ابتدای ماه فوریه بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را 25 صدم درصد افزایش دهد.

بیت کوین نیز امروز در حالی تا سقف 23 هزار و 80 دلاری بالا رفت که در ادامه روز به کانال پایین تر بازگشت. بیت کوین سال 2023 را طوفانی آغاز کرده است و از روز ابتدای ژانویه تاکنون بیش از 38 درصد افزایش قیمت داشته است. رشد قیمتی که اغلب تحلیل گران آن را پیش بینی نمی کردند. اتریوم نیز امروز نوسان قیمتی بالایی نداشت ولی با این حال دومین رمزارز بزرگ جهان از ابتدای سال بیش از 35 درصد افزایش قیمت داشته است.