به گزارش اکوایران، قیمت رایانه در بازار تهران آنچنان سر به فلک کشیده است که هیچ کسی جرات رفتن به سمتش را ندارد. برای همین نسبت به بازار خرید بازار تعمیرات رونق بیشتری دارد. البته کسبه این بازار نیز از وضعیت نابسان موجود نسبت به گذشته سخن می‌گویند. اما در مجموع وضعیت بازار رایانه در بخش فروش بیش از همه بخش‌هاست. برخی فروشندگان این بازار به «اکوایران» می‌گویند، فروش آنها نسبت به زمان ورود ابراهیم رئیسی به دولت نصف شده است. برخی دیگر این رقم را بیشتر نزدیک به 60 درصد و برخی آن را نزدیک به 40 درصد اعلام کردند. به همین دلیل به گفته برخی فروشندگان آنها مجبورند سود زیادی روی جنس خود بکشند.

یکی از خریداران لپ تاپ بازار کامپیوتر تهران نیز به «اکوایران»می‌گوید: در بازار کامپیوتر تا جایی که امکان دارد گوش من خریدار را می‌بُرند. برای در اینجا قیمت سقفی ندارد.

در بازار کامپیوتر قیمت کف «لپ‌تاپ» زیر 10 میلیون تومان است. اما سقف آن در برخی مغازه‌ها 250 میلیون تومان، در برخی مغازه‌ها 300 میلیون تومان و در برخی دیگر 350 میلیون تومان است.  در این بازار انواع «کیس» هم از 20 میلیون تا 350 میلیون عرضه می‌شود و مانیتور بین 5 میلیون تا 20 میلیون تومان است. 

یکی از فروشندگان می‌گوید: بیشترین تقاضای فعلی لپ‌تاپ است. او می‌گوید: آنچه روی قیمت اثر می‌گذارد، کارت گرافیک، سی‌پی‌یو و رم است. هر چه اینها تخصصی‌تر باشد، قیمت بالاتر می‌رود.

  در این بازار خرده‌فروشی قیمت «موس» بین 150 هزار تومان تا 5 میلیون تومان است. تفاوت قیمت آن هم به واسطه اینکه موس فروخته شده سیمی هست یا نه. قیمت «کیبورد» هم به واسطه اینکه بی‌سیم باشد و یا نه، قیمتش بین 800 تومان تا 3 میلیون تومان است. 

قیمت اپل 700 میلیون تومان

یکی از فروشندگان میگوید: قیمت لپ تاپ APPLE» 30» میلیون به بالا است یعنی 600 میلیون تا 700 میلیون تومان است. در بازار خرده فروشی «LENOVO» هم از 11 میلیون هست تا 250 میلیون تومان. اما قیمت «ASUS»  از 12 میلیون تومان شروع می‌شود تا 250 میلیون الی 260 میلیون تومان است. قیمت «HP» از 17 میلیون تومان شروع می‌شود تا 40 میلیون تومان هست.