به گزارش اکوایران، حجم معاملات بیت‌کوین همزمان با بلاتکلیفی معامله‌گران نسبت به اقتصاد کلان در آمریکا، با کاهش قابل توجهی روبه‌رو شده است. گزارش‌ها نشان می‌دهد حجم مبادلات روزانه این رمزارز به کمترین سطح خود از سال 2018 رسیده است.

به نوشته کوین تلگراف، قیمت بیت‌کوین طی چند ماه گذشته در یک محدوده مشخص باقی مانده و با گذشت زمان به نظر می‌رسد تمایل به تبادل این رمزارز در حال کاهش است. کارشناسان معتقدند نگرانی فزاینده نسبت به اقتصاد کلان باعث به وجود آمدن این وضعیت شده است.

سیاست اقتصادی آمریکا در سال 2023 با افزایش نرخ بهره و توقف آن همراه بوده و بانک مرکزی ایالات متحده همچنان به شکل سختگیرانه سیاست‌های مالی را دنبال می‌کند؛‌ از همین رو، دارندگان بیت‌کوین تمایلی برای فروش ندارند.

به گفته تحلیل‌گران، شرایط به گونه‌ایست که تمایل به فروش سریع و سود کوتاه‌مدت از طریق رمزارزها کاهش قابل توجهی پیدا کرده و افراد بیشتری، بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال را به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلند‌مدت در نظر گرفته‌اند.

همچنین با وجود افزایش تعداد دارندگان بلندمدت بیت‌کوین، کاهش مبادلات این رمزارز می‌تواند خطر بی‌ثباتی غیرمنتظره قیمت آن را در پی داشته باشد.

از سوی دیگر، بانک آمریکایی «جِی‌پی مورگان چیس» - بزرگترین بانک در آمریکای شمالی - نقل و انتقالات مربوط به دارایی‌های کریپتو را در بخش خرده‌فروشی خود را ممنوع می‌کند تا از فعالیت‌های کلاهبرداری جلوگیری شود.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت «اینوستینگ»، قیمت بیت‎کوین در روز سه‌شنبه (4 مهر) از 26 هزار دلار و 201 سنت تا 26 هزار دلار و 546 سنت نوسان داشته است. تغییر قیمت بیت‎کوین طی 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت این رمزارز بیش از 290 دلار افزایش یافته است. حجم معاملات بیت‌کوین طی 24 ساعت اخیر 8 میلیارد و 3 میلیون دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته 2.23 درصد کاهش پیدا کرده است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از 1589 تا 1623 دلار نوسان داشته است. تغییر قیمت اتریوم طی 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت این رمزارز حدود 30 دلار بیشتر شده است. حجم معاملات اتریوم طی 24 ساعت اخیر 4 میلیارد و 3 میلیون دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته 0.70 درصد کاهش پیدا کرده است.