بر اساس اعلام وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، این کشور در نظر دارد تا اولین ربات انسان‌نمای خود را تا سال 2025 تولید کند. دولت با کمک بیشتر به شرکتهای نوپای متمرکز در این حوزه، تعیین استانداردهای صنعت، پرورش استعدادها و تعمیق همکاری‌های بین‎المللی را در دستور کار خود قرار خواهد داد. 

بعد از اعلام این دستورالعمل، سهام شرکتهای رباتیک چینی رشدی چشمگیر داشت تا ابعاد تازه‌ای از رقابت تکنولوژیک میان دو اقتصاد بزرگ جهان در حوزه تراشه و سخت‌افزار نمایان شود. دو شرکت بزرگ تکنولوژی آمریکایی عینی تسلا و بوستان داینامیکز پیش‌تر وارد این حوزه شده بودند.

چین بزرگترین سازنده لوازم الکترونیک جهان است و قصد دارد در دو سال آینده تحولات عظیمی را در قابلیتهای حسگری زیست‌محیطی، کنترل حرکتی و تعامل ماشین با انسان ایجاد کنرد. دولت استفاده از هوش مصنوعی در رباتیک را تشویق کرده و خواستار پژوهش‌های بیشتری برای توسعه دست، بازو پای رباتی چابک شده است.

سند سیاستی اگر چه بسیار بلندپروازانه نوشته شده اما جزئیات زیادی را ارائه نکرده است. چین همچنین به دنبال آن است که تا سال 2027 رباتهای انسان‌نمایی را بسازد که قابلیت تفکر، یادگیری و نوآوری داشته باشند. 

البته چین اولین کشوری نیست که قصد ورود به حوزه رباتهای انسان‌نما را دارد. چند شرکت آمریکایی در حال حاضر در این حوزه فعال هستند. تسلا در حال توسعه ربات انسان‌نمای «اپتیموس» است و بوستون داینامیکز هم ربات «اطلس» را ساخته که می‌تواند »پشتک» بزند.