به گزارش اکوایران، مرور مهمترین خبرهای شبکه های اجتماعی و تیتر یک روزنامه ها، یک مسئله را گل درشت می کند: تصمیمات دستوری برای کنترل قیمت ها از نان تا خودرو. البته واکنش فعالان اقتصادی به این تصمیمات یکباره مثبت نبوده و امروز هم شاخص کل بورس تهران با رنگ قرمز، به این تصمیمات واکنش نشان داده است. مهمترین خبرهایی که روزنامه ها به آن پرداختند را در سرتیترهای زیر می توان خلاصه کرد.

لغو افزایش قیمت خودرو

چند روز بعد از کلید خوردن افزایش قیمت‌های خودرو، وزیر صنعت طبق دستورالعمل رئیس جمهور آن را منتفی کرد و این ماجرا واکنش‌های متعددی برانگیخت، جالب اینکه حتی چهره‌هایی مانند علی‌‌اکبر رائفی‌پور هم به این تصمیم اعتراض کردند. 

سفر معاون وزیر خارجه به لندن

علی باقری‌، معاون سیاسی وزیر خارجه ایران، پس از پایان سفر به لندن در واکنش به سخنان مقامات اروپا درباره از سرگیری مذاکرات وین از نقطه پایانی در دولت روحانی گفت که اول باید به «موضوع لغو تحریم‌های آمریکا رسیدگی شود.» باقری که شامگاه پنجشنبه لندن را ترک کرد روز جمعه گفت که اولویت اساسی ایران این است که لغو تحریم‌ها محور اصلی گفت‌وگوها در دور جدید باشد؛ چون مسئله اصلی خروج آمریکا از توافق است. 

ناامیدی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی از ایران

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که عدم تماس دولت ابراهیم رئیسی با او برای مذاکره پیرامون چندین موضوع باقی‌مانده مهم، «تعجب‌انگیز» است. وی تاکید کرد که این گفت‌وگوها باید مدت‌ها پیش انجام می‌شد. خبرگزاری رویترز در گزارشی از ظهارات رافائل گروسی می‌نویسد وی امیدوار بود که قبل از نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی در ۲۲ نوامبر (اول آذر ماه) بتواند با مقامات ایران مذاکره کند، اما اکنون از این که دولت رئیسی حتی از او برای سفر به ایران دعوت نیز نکرده، ناامید شده است.