امیرسعید ایروانی سفیر ایران در سازمان ملل، خبر روزنامه فرهیختگان مبنی بر دریافت نامه‌ای از آمریکا را رد کرد: «چنین خبری اساساً واقعیت ندارد و تکذیب می‌شود».

روزنامه فرهیختگان دیروز نوشت: «فرهیختگان به اطلاعاتی دست پیدا کرده که نشان می‌دهد دولت آمریکا پیامی مکتوب را به ‌امیرسعید ایروانی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل داده است. این پیام در چهار بند تدوین شده است که سه بند آن به شکلی ملموس تقاضا برای مدیریت سطح تنش و تلاش برای کاستن آن بوده است. در بند چهارم این نامه، طرف آمریکایی اعلام کرده در صورت ورود ایران به جنگ، آمریکا نیز به جنگ ورود خواهد کرد».

این روزنامه صبح تهران که به حامیان دولت نزدیک است نوشته بود پیام دریافتی چهار بندی بود. سه بند از تمایل آمریکا برای کاهش سطح تنش گفته بود اما در بند آخر طرف آمریکایی اعلام کرده در صورت ورود ایران به جنگ عزه، آمریکا نیز به جنگ ورود خواهد کرد.

مقامات ایران در روزها گذشته بر کاهش تنش‌ها و پایان سریع بمباران‌های اسرائیل تاکید داشتند. البته آنان پیامدهای ادامه این وضعیت را متوجه خود اسرائیل می‌دانستند؛ پیامدهایی که می‌تواند ابعاد گسترده‌ای داشته باشد.

پیام آمریکا به ایران درباره جنگ غزه / وزن‌کشی بیرون رینگ