یو اس ای تودی : پنجاه ایالت پنجاه برنامه

بعد از بررسی های نهایی سازمان غذا و داروی آمریکا و اجازه ی مقامات دولتی توزیع واکسن به زودی در این کشور شروع میشود

و این گزارش اشاره کرد که هر پنجاه ایالت تقریبا استراتژی مخصوص به خود را برای توزیع واکسن خواهد داش.

خیلی از ایالت ها هنوز به جمع بندی نهایی برای شیوه ی توزیع نرسیدند چرا که هنوز دقیقا مشخص نیست که چه مقدار دوز به هر ایالت تعلق میگیرد و بودجه ی بهداشت و درمان هر ایالت هم متفاوت است که طبعا در نحوه ی توزیع موثر است .

در ایالت اوکلاهاما به عنوان مثال قرار شده اول کارکنان گمرک‌ها و ترخیص بار واکسینه بشوند و بعد بین کادر درمان توزیع بشود.

در ایالت تنسی اول کادر درمان و بعد افراد بالای ۶۵ سال ، ایالت کنتاکی هم دو سوم به مراکز درمانی به طور کلی و یک سوم را به مراکز ویژه مراقب های کرونایی قراره که اختصاص بدهد.

وال استریت ژورنال : طریقه ی توزیع واکسن بین کادر درمان

ذخیره ی مرحله ی اول واکسیناسیون محدود است بیمارستان ها باید کسانی از کادرشان را که در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند واکسینه کنند تا در صورت طولانی شدن روند توزیع واکسن خیال مردم حد اقل از کادر درمان راحت باشد.

طبق چیزی که اعلام شده ذخیره ی ماه دسامبر واکسن برای پوشش ٢٠ میلیون نفر کافیست و این تعداد برای واکسینه کردن کامل کادر درمان در آمریکا کافی نیست.

مقامات دولتی برآورد کردن که حداقل ٢۴ میلیون نفر در ابتدای صف دریافت واکسن قرار دارند و اولویت اول با آن دسته افرادیست که عمدتا شامل کادر درمان بیمارستان ها و کارمندان بخش های غیر درمانی پر ریسک مثل ادارات دولتی میشوند.

بسیاری معتقدند که کسانی که به تازگی مبتلا شدند و دوره ی ریکاوری را سپری میکنند میتوانند تا نود روز برای دریافت واکسن صبر کنن چون بر اساس مطالعاتی که شده در این دوره احتمال ابتلای مجدد خیلی کم است.

بزرگترین مشکلی که بیمارستان ها با آن مواجه هستند به گفته ی نویسنده نداشتن اطلاعات کافی و وقت خیلی کم است.

هنوز عوارض جانبی واکسن ها مشخص نشده بنابراین متقاعد کردن کادر درمان به دریافت واکسنی که هنوز عدم قطعیت زیادی در مورد آن وجود دارد کار را سخت تر هم می‌کند.

ولی با این حال بیمارستان ها پیگیر تحقیق بیشتر برای جمع آوری اطلاعات منسجم هستند و باید نهایتا تا اواسط هفته ی آینده نحوه ی توزیع و اولویت بندی خود را تعیین کند.