به گزارش اکو ایران ، در جلسه امروز شورای شهر تهران مهدی اقراریان رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر در تذکری به شهردار تهران گفت که : در ایام بودجه ۱۴۰۱ هستیم و شهرداری بودجه سال آینده را در روزهای آینده ارائه خواهد کرد.

وی ادامه داد: متأسفانه یکی از اتفاقاتی که در سال‌های گذشته مشاهده می‌کنیم یک عقب‌افتادگی تاریخی از پیش‌از انقلاب تا به امروز است و فاصله معنادار کیفیت زندگی در بین مناطق جنوبی شهر تهران و مناطق شمالی آن را شاهد هستیم.

اقراریان گفت: ما در جنوب شهر تهران بافت‌های فرسوده و شرایط نامناسب زندگی مردم را داریم. شهردار تهران پیوست عدالت را در بودجه ۱۴۰۱ در نظر داشته باشند و به صورت معناداری جهت گیری مشخص داشته باشد و آن تغییر شرایط به نفع طبقه مظلوم جامعه است. یعنی تغییر فاحش بودجه از شمال شهر به جنوب شهر تهران اتفاق افتد.

 شهردار تهران که در صحن شورای شهر تهران حضور داشت درخصوص تصمیم هایی که برای ایجاد رونق ساختمانی در بخش جنوبی پایتخت دارد گفت که در بحث شهرسازی باید نوع عوارضی که پیشنهاد می دهیم متفاوت از شرایط فعلی باشد. در خیلی از نقاط نباید عوارض بگیریم و در مناطق کم برخوردار نیز باید این مسیر را تسهیل کنیم. چرا که میزان عوارض در مناطق بالای شهر شاید ۴ تا ۵ برابر مناطق جنوبی شهر باشد اما سود آن در بخش های شمالی شهر چند ده برابر با مناطق جنوب شهر تفاوت دارد.بنابراین سازندگان علاقه دارند در بخشهای شمالی سرمایه گذاری کنند و شاهد رونق در این بخش ها هستیم و فرسوده تر شدن بیشتر بخش های جنوبی شهر تهران .