به گزارش اکوایران،جلال بهرامی معاون خدمات شهری شهرداری تهران درخصوص افزایش جمعیت حیوانات موذی در شهر می گوید: این اتفاق  دودلیل اصلی دارد. نخست بحث نظافت شهر است و دیگری اکوسیستم جانورهای شهری که در کنار انسان زندگی می‌کنند. وی با تاکید براین که مدیریت شهری وظیفه دارد درجه کیفی نظافت در شهر را هر روز ارتقا دهد گفت: شهروندان هم در این راه باید به مدیریت شهری کمک کنند که هر روز سطح نظافت شهر افزایش پیدا کند.

وی افزود :‌ در اکوسیستم حیوانی اتفاقی که افتاده این است که اکوسیستم موش،گربه و سگ در شهر تهران به هم ریخته است. یکی از موضوعات،افزایش تعداد سگ‌هایی است که داخل شهر هستند به ویژه سگ‌های بی صاحب به دلیل حمایت های جدی که از این حیوانات می شود آمار آنها رشد وحشتناکی کرده است. این اتفاق اکوسیستم گربه‌ها را دچار مشکل کرده است. درخصوص گربه‌ها هم شهروندان به اینها غذا می‌دهند و اینها هم دیگر اکوسیستم پله بعدی خودشان را خراب کردند.

معاون شهردار تهران  ادامه داد:نظافت شهر تا حد زیادی بر روی این موضوع اثرگذار است، ولی نظافت همه دلیل این شرایط نیست.باید تاکید کرد که اکوسیستم هم دچار تحول شده که برای کنترل آن برنامه داریم.