بر اساس مباحث ۲ مقررات ملی، سازمان نظام مهندسی وظیفه دارد ابتدای هر سال  میانگین قیمت ساخت را اعلام کند و بر اساس آن تعرفه خدمات مهندسی تعیین شود. رئیس سازمان نظم مهندسی می گوید: این کار حدود ۲۵ سال یا انجام نمی شده یا بسیار دیر صورت می گرفته است. از سوی نظام مهندسی، مبالغی به صورت علی الحساب از کارفرماها دریافت می شد و بعد مجددا رقم دیگری را مطالبه می کردند که نارضایتی مالکان را در پی داشت.

به گفته احمد خرم از سال گذشته این روال نظم داده شده و در اسفندماه سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ طبق بخشنامه ای به سازمان نظام مهندسی در استانها هزینه ساخت برای سال آینده اعلام شده است.

بر اساس ابلاغیه، هزینه مترمربع ساخت زیربنای ساختمانی برای ساختمان‌های یک و دو طبقه ۶ میلیون و ۲۳۷ هزار تومان، ساختمان‌های ۳ تا ۵ طبقه ۷ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان، ساختمان ۶ و ۷ طبقه ۸ میلیون و ۲۱۵ هزار تومان، ساختمان‌های ۸ تا ۱۰ طبقه ۹ میلیون و ۲۳۴ هزار تومان، ساختمان‌های ۱۱ و ۱۲ طبقه ۹ میلیون و ۷۱۷ هزار تومان، ساختمان‌های ۱۳ تا ۱۵ طبقه ۱۰ میلیون و ۱۶۳ هزار تومان و ساختمان‌های ۱۶ طبقه به بالا ۱۱ میلیون و ۵۴ هزار تومان اعلام شد.

هزینه‌های جدید ساخت و ساز از سوی نظام مهندسی ساختمان کشور برای سال ۱۴۰۰ در حالی اعلام شد که اسفندماه ۹۹ هزینه‌های ساخت برای امسال اعلام شده بود.احمد خرم رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در گفت و گو با اکوایران در خصوص علت تغییر هزینه‌های ساخت می‌گوید.