به گزارش اکوایران ،با وجود آنکه  آپارتمان های منطقه ۱۹ از نظر قیمت نسبت به سایر مناطق شهر تهران ارزان تر است، اما در سال گذشته رکورد کم معامله ترین  منطقه را در بازار مسکن به نام خود ثبت کرد.

این منطقه در جنوب غربی تهران قرار دارد.و  90 کی‍لومت‍ر مرب‍‍ع وسعت دارد منطقه 19 دارای ۵ ن‍‍احی‍ه و ۴۹ مح‍له است فرودگاه قلعه مرغی که اکنون به بوستان ولایت تبدیل شده در این منطقه قرار دارد.

گزارش های بانک مرکزی نشان می دهد این منطقه به لحاظ تعداد واحدهای خرید و فروش در رتبه آخر مناطق 22 گانه تهران قرار دارد. آن طور که سامانه های رسمی ثبت کرده اند سقف معاملات مسکن در این منطقه هرگز به 100 معامله در ماه نرسیده و در دو سال گذشته فقط یک بار تعداد معاملات ماهانه به عدد 97 رسید.

در فروردین ماه سال ۱۴۰۰ تنها ۱۵ معامله مسکن در این منطقه ثبت شده در فروردین ماه ۹۹ نیز آپارتمانهای خریداری شده در این منطقه همین تعداد بوده است .

 این در حالی است  که مرور فایلهای فروش در این منطقه نشان می دهد می توان آپارتمانی ۱۰۰ متری با قیمت نزدیک به ۶۰۰ میلیون تومان نیز در این منطقه پیدا کرد یا خانه های ویلایی بامساحت ۲۰۰ متر دریکی از محلات این منطقه ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رود یا زمینی ۷۰۰ متری در خلازیر یکی از محلات این منطقه ۶ میلیارد تومان است . خانه ای سه طبقه با مساحت ۹۳ متر در زمین ۶۰ متری نیز تنها یک میلیارد و سیصد و نود و پنج میلیون تومان قیمت دارد.

 بر اساس آخرین آمار بانک مرکزی از معاملات مسکن در بهمن ماه ۱۴۰۰ متوسط قیمت هر متر زمین در این منطقه ۱۹ میلیون تومان است در همین ماه سهم این منطقه از 8 هزر و 532 معامله ای به ثبت رسیده در تهران تنها ۶۴ معامله است.

در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ نیز ۴۴ معامله مسکن در منطقه ۱۹ به ثبت رسیده این در حالی است که در سال ۹۹ این رقم ۷۵ معامله بوده است.

در آخرین ماه بهار ۱۴۰۰ نیز تعداد خریداران املاک مسکن در این منطقه  ۴۴ خریدار بوده که این رقم در ماه مشابه سال قبل ۷۹ معامله بوده است

منطقه ۱۹ تابستان را هم با همان ۴۴ معامله مسکن آغاز می‌کند اما معاملات مسکن در تیر ۹۹ در این منطقه ۸۰ معامله ثبت شده است.

مسکن 6

 

 در مرداد ماه در این منطقه اندکی معاملات مسکن ریزش می کند و رخ می‌دهد و 41 معامله انجام می شود که این رقم در ماه مشابه سال قبل ۶۲ معامله بوده است در ماه پایانی تابستان تعداد معاملات مسکن در این ماه اندکی افزایش یافته وبه رقم  ۵۲ می‌رسد که این رقم در ماه مشابه سال قبل ۶۷ معامله بوده است.

پاییز با ریزش معاملات مسکن در منطقه ۱۹ آغاز می‌شود و تنها ۳۷ معامله در مهرماه به ثبت می‌رسد که این رقم در ماه مشابه سال قبل ۶۵ معامله بوده است در آبان ماه تعداد خریداران افزایش قابل توجهی پیدا می کند و ۵۶ معامله در این منطقه به ثبت می‌رسد که نسبت به ماه مشابه سال قبل نیز رشد  داشته است، در آبان 99 تنها ۳۹ معامله در این منطقه به ثبت رسیده است.

برآوردها نشان می دهد آخرین ماه  پاییز رکورد فروش در این منطقه کم معامله زده می‌شود و ۹۷ معامله مسکن به ثبت می‌رسد که در ماه مشابه سال قبل تنها ۱۹ معامله در این منطقه انجام شده است در زمستان نیز همچنان تعداد معاملات در این منطقه بالاست و ۹۳ معامله انجام شده که این رقم در ماه مشابه سال قبل ۲۷ معامله بوده است.  در بهمن ماه نیز با وجود ریزش معاملات ۶۴ معامله به ثبت می‌رسد که نسبت به ماه مشابه سال قبل پشت قابل توجهی داشته داشته است در بهمن 99 تنها 33 معامله در این منطقه به ثبت رسیده است.