به گزارش اکوایران، زمانی سفر به استانبول از سفر به شهرهای ایرانی ارزان تر بود ،اما چند سالی است که هزینه سفربه کشورهای همسایه از جمله استانبو ل از اقامت در هتل های لوکس مشهد یا کیش و اصفهان هم گران تمام می شود .

براساس قیمت های منتشر شده در سایت های تورهای لحظه آخری که ارزان ترین تورهای داخلی و خارجی را شامل می شوند ، تور استانبول برای 3 شب درهتل سه ستاره از 5 میلیون و 800 هزار تومان تا 6 میلیون و 200 هزار تومان است .

اقامت در هتل 4 ستاره از 7 میلیون تومان تا 8 میلیون تومان هزینه دارد که در تمامی این هتل ها صبحانه رایگان است . اما قیمت ها در هتل های 5 ستاره اختلاف معناداری دارد ،قیمت ها از 10 میلیون تومان آغاز می شود و به 30 میلیون تومان هم می رسد.

برخی ازسایت های گردشگری امکان پرداخت هزینه ها به صورت قسطی را هم فراهم کرده اند و می تواند هزینه های سفر را طی 10 ماه بدون سود پرداخت کرد .

اما اگر مسافر استانبول برای خرید سیسمونی کودک باشید، چقدربایدهزینه کنید ؟

1

5

قیمت هایی وسایل مورد نیازبراساس مارکت خریداری شده متفاوت می شود . می توان یک کالسکه 3 میلیونی خرید یا کالسکه ای با مارک معروف را 50 میلیون خرید بستگی به سلیقه خریدار دارد .

هرست لباس بچه از 400 هزار تومان شروع می شود تا 2 میلیون تومان . پستونک نوزاد هم از 40 هزار تومان یافت می شود تا 35 میلیون تومان . می توانیم شیشه شیر نوزاد را 40 هزار تومان پیدا کنیم تا 8 میلیون تومان. حوله بچه هم از 200 هزار تومان هست تا یک میلیون تومان .

4

ست خواب کودک نیز را در حراجی ها می توانید 200 هزار تومان بخرید اما ست هایی هم هستند که 10 میلیون تومان قیمت دارند .

3

کالسکه بچه هم از حدود 3 میلیون تومان پیدا می شود تا برندهایی مثل ماکسی کوز و کوئینی که بیش از 70 میلیون تومان قیمت دارند . سفر به ترکیه شاید زمانی برای طبقه متوسط با پس اندازچند ماهه قابل دسترس بود اما با گرانی های چند ساله دیگرسفری ارزان و در دسترس محسوب نمی شود .

2