به گزارش اکو ایران ،بیش ازهزاران ملک شهرداری تهران در ادوار گذشته در اختیار غیر قرار گرفته بود. شهرداری تهران مطابق با بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها، بهره‌برداری بخشی از املاک  خود را برای مصارف عمومی و خیریه در اختیار نهادها و ارگان‌های دولتی و غیردولتی قرار داده بود واگذاری هایی که بدون اطلاع شورای شهر تهران بود و کاربری بسیاری از این املاک نیز تغییر کرده و به نوعی دچار انحراف شده بود.

بخشی از این املاک در دوره گذشته مدیریت شهری پس گرفته شدند اما املاک باقی مانده چه سرنوشتی پیدا کردند ؟امین توکلی زاده معاون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران درخصوص آخرین وضعیت املاک واگذار شده شهرداری تهران به اکو ایران گفت:‌شورای شهر در این حوزه  به ما تکلیف کرده که از املاک واگذاری شده بازدید مجدد کرده واحصا کنیم که چه میزان املاک داریم  و بانک اطلاعاتی دقیقی در این زمینه ایجاد شود.

وی ادامه داد:‌کارمشترکی با سازمان املاک، بازرسی،حراست و مناطقمان انجام می دهیم تا اطلاعات املاک  با همدیگر یکسان شود و بدانیم هر ملک کجاست؟ در دست کیست؟ و به چه منظوری در اختیارش قرار گرفته شده و آیا همان کارکردی که به دلیل آن ملک به آن واگذار شده استفاده می شود یا نه ؟ وقتی این اطلاعات تکمیل شد در موردشان تصمیم می گیریم که این واگذاری تمدید بشود یا خیر؟

معاون شهردار تهران تاکید کرد :حتما شهرداری به دنبال این است که از مجامع خیریه و مجامع مردمی حمایت کند و پایشان می ایستد. جلسه اول کمیسیون که برگزار شد تصمیم گرفته شد، بیمارستان ها و مرکز انتقال خون واگذاری هایشان تمدید شود در این کاربری ها  تردید نداریم. در بهره برداری از املاکی که به مردم خدمت عمومی می دهند هیچ تردیدی نداریم و حمایت می کنیم.

 توکلی زاده اضافه کرد :‌برخی موضوعات بوده که منتفی شده یا کارکرد دیگری پیدا کرده و از آن استفاده تجاری و نمایشگاهی می شود و درآمد دارد و اینها واگذاری ها با قانون  منافات دارد و مردم شهر نیز نمی پذیرند امکانی که برای یک موضوع دیگر در اختیار یک مجموعه گذاشته شده استفاده دیگری شود و یا استفاده عمومی اش از بین رفته است و به گروه کوچک و خیلی محدود خدمت می دهد که باید منتفی شوند یا اصلاح کنند و تطبیق دهند. برای تصمیم گیری اطلاعاتی که جمع آوری می شود باید همه جانبه و کافی باشد و افراد ما به ملک می روند و می بینند کاربری چیست و چه استفاده ای می شود، به ملک لطمه نزده باشند، آیا استفاده عمومی همچنان در جای خودش باقی است و چه مشکلی از شهر حل می کند.

او درخصوص واگذاری ها جدید در شهرداری هم توضیح داد: مطالبه از شهرداری فراوان است و نمی توانیم همه را جواب دهیم و باید اولویت بندی کنیم  و طبق آن به جلو برویم. در حال حاضر اولویتمان را در جاهایی گذاشتیم که منفعت بیشتری به همه شهر می دهند.