به گزارش اکوایران ، پوریا علیمردانی، مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران در حاشیه بازدید جمعی از خبرنگاران و اهالی رسانه از این مجموعه ضمن تأکید بر لایو و زنده بودن دوربین‌های سطح شهر تهران گفت : تمام دوربین‌ها به‌صورت زنده معابر و خیابان‌ها و بزرگراه‌ها و ... را به‌صورت کامل پوشش می‌دهد.

وی با اشاره به استقرار 1500 دوربین در سطح شهر تهران تأکید کرد: شاید تعدادی از این دوربین‌ها به دلایلی نقص فنی داشته باشند اما اکثریت آنها در سطح شهر تهران فعال‌اند و همانطور که گفته شد این تصاویر به‌صورت لایو و زنده پوشش داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران با اشاره به اینکه شرکت کنترل ترافیک تهران کاربرد بررسی وضعیت ترافیک و اختلالات آن را به‌عهده دارد، افزود: در برخی از اخبار اعلام شده بود که اطلاعات و تصاویر حذف و پاک شده است که این مسأله قویاً تکذیب می‌شود.

وی همچنین از پوشش تصاویر سرقت بانک ملی شعبه دانشگاه توسط دوربین‌های شرکت کنترل ترافیک تهران خبر داد و گفت: هرچند این تصاویر از پشت شاخه‌های درخت ضبط شده است؛ اما در اختیار مراجع و مسئولان مربوطه قرار گرفته است.

علیمردانی گفت: تصاویر اشاره شده در ساعت 12 و 10 دقیقه بامداد جمعه ضبط شده است.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران در پایان ضمن رد هرگونه حمله سایبری و هک دوربین‌های سطح شهر تهران گفت: به‌هیچ عنوان در این چندروزه تصاویر دوربین‌ها قطع نشده است. همچنین اطلاعات و دیتاهای گذشته نیز در مجموعه شرکت کنترل ترافیک تهران موجود است که از جمله آن می‌توان به تخلفات رانندگی و ... اشاره کرد.