وضعیت تجهیزات آتش نشانی بحرانی است . این موضوع را امروز سوده نجفی در صحن شورای شهر تذکر داد و اعلام کرد اگر به این وضعیت رسیدگی نشود به زودی لباس هم برای آتش نشان ها نخواهیم داشت . او در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به  بازدید اخیرش از سازمان آتش‌نشانی در  تذکری خطاب به شهردار و معاون منابع شهرداری اظهار کرد: انبارهای سازمان آتش‌نشانی خالی از تجهیزات است و اگر به قید فوریت به آن رسیدگی نشود تا پایان سال دچار بحران خواهیم شد.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی به ابتدایی‌ترین لوازم از جمله لباس آتش‌نشانی هم نیاز فوری داریم، افزود: خودروهای آتش‌نشانی فاقد بیمه بدنه هستند و آنجایی که این خودروها امدادی و عملیاتی هستند و به دلیل سرعت بالا امکان وقوع حادثه وجود دارد، لذا ضرورت دارد فورا به موضوع بیمه بدنه این خودروها رسیدگی شود.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با تاکیدبر اینکه سازمان آتش‌نشانی و ایستگاه‌های آن فاقد نیروی خدماتی هستند و کارهای خدماتی و حتی نظافت سرویس‌های بهداشتی توسط پرسنل خدوم صورت می‌گیرد از فروزنده معاون شهردار تهران خواست در اسرع وقت به این موضوع ورود کرده و این معضل را برطرف کند.

وی در خصوص ورود عوارض تجهیزات سازمان آتش‌نشانی عنوان کرد: همه خودروهای وارداتی مشمول عوارض می‌شوند؛ اما از آنجایی که خودروهای این سازمان عملیاتی و امدادی هستند باید این موضوع مورد توجه قرار بگیرد تا از پرداخت عوارض منع شوند. لذا ضرورت دارد شهردار تهران در هیئت دولت نیز این مورد را پیگیری و مصوبه‌ای توسط هیئت وزیران اخذ شود.

این عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه سازمان آتش‌نشانی در طول روز حدود ۴۰۰عملیات انجام می‌دهد، ادامه داد: متاسفانهاین سازمان با کمبود ۳۹۰۰نیرو مواجه است و باید به آن رسیدگی شود.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه آتش‌نشانان به صورت مداوم در معرض حریق و سوختگی هستند، افزود: متاسفانه بیمه پرسنل سازمان آتش‌نشانی با هیچ بیمارستان سوانح و سوختگی قرارداد ندارد و خود یک چالش بسیار بزرگ است در همین راستا از مدیرعامل سازمان شهر سالم درخواست می‌کنم به این موضوع ورود کرده و مشکلات را برطرف کنند.

نجفی با بیان اینکه این سازمان ۵۲۰۰نیرو دارد که ۲۰۰نفر آنها قرارداد کارگری دارند و از سویی دیگر به زودی ۸۰ نفر بازنشسته داریم که باید به آنها حدود یک میلیارد تومان پرداخت شود، ادامه داد: از این روپیشنهاد دارم باتوجه به اینکه سازمان تامین اجتماعی در بحث پایان کار و صدور پروانه و عوارض نیازمند همکاری با شهرداری تهران است جلسه مشترکی داشته باشند و این مبلغ تهاتر شود.

رئیس کمیته سلامت  شورای شهر تهران در خصوص مسکن پرسنل سازمان آتش‌نشانی نیز خاطر نشان کرد: حدود ۸۰ درصد از نیروهای این سازمان در خارج از شهر و حومه تهران زندگی می‌کنند و اگر بحرانی در تهران رخ دهد و ورودی‌های شهر مسدود شوند امکان ورود این این افراد برای ارائه خدمات و امداد وجود نخواهد شد؛ لذا از شهردار تهران میخواهم‌ به طور جد پیگیری تعاونی مسکن کارکنان این سازمان باشند.

 

 

ناصر امانی هم در صحن امروز شورای شهر تهران  با بیان این‌که در ابتدای آغاز به کار شورای شهر مصوبه‌ای تحت عنوان الزام شهرداری به تهیه سند تحویل و تحول داشتیم، گفت: چندی قبل یکی از رسانه‌ها اعلام کرده بود که شهرداری هنوز سند تحویل و تحول را به شورای شهر نیاورده است؛ اما باید بگویم که شهرداری در تیرماه این سند را به شورای شهر آورده است. شورای شهر چهارم در انتهای دوره یک گزارش ۱۰۰۰ صفحه‌ای تهیه کرد و در زمان شهرداری آقای نجفی نیز شهرداری در دو جلد یک گزارش ۵۰۸ صفحه‌ای تهیه کرد و آقای حناچی نیز گزارش ۴۵ صفحه‌ای به شورای شهر ارائه کرد اما این گزارشی که با امضای فروزنده معاون برنامه ‌ریزی برای ارسال شده است تنها ۱۲ صفحه دارد.

وی با بیان این‌که البته در این ۱۲ صفحه جداولی است که قابل بهره‌برداری و تفسیر است، اظهار کرد: من تنها به تشریح وضعیت شهر تهران در یک بعد براساس یکی از جداول مندرج در این سند می‌پردازم. هرچند که لازم است که بگویم که گزارشی که در سال ۱۳۹۶ در زمان آقای نجفی تدوین شد توسط ۱۰۰ نفر از هم دانشگاهی‌های معاون وقت بود و به دلیل عدم اشرافیت به شهرداری دارای اشکالات زیادی است.

عضو شورای شهر تهران با بیان این‌که در حوزه مالی در گزارش شهریورماه سال ۱۳۹۶ در مورد بدهی وام از بانک‌ها نوشته شده است که مبلغ بدهی بیش از ۱۹ میلیارد تومان است، ادامه داد: در زمان آقای حناچی در خردادماه سال ۱۴۰۰ اعلام شده است که بابت وام و تسهیلات بانکی شهرداری بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد؛ اما حالا در گزارش آقای زاکانی در مردادماه ۱۴۰۰ این رقم به بیش از ۵۶ هزار میلیارد تومان رسیده است.

امانی با بیان این‌که در زمینه اوراق مشارکت در زمان آقای نجفی ۱۰۰۰ میلیارد تومان، در زمان آقای حناچی ۳۶۳۷ میلیارد تومان و در زمان آقای زاکانی ۳۷۱۱ میلیارد تومان ثبت شده است، گفت: در گزارش آقای نجفی در مورد دعاوی حقوقی عدد ۱۰ هزار میلیارد تومان ثبت شده است که البته از آنجایی که در دوران نجفی ناشی بودند و می‌خواستند به گزارش آب ببندند این بخش گزارش را به دو قسمت دعاوی حقوقی ثبت شده و دعاوی حقوقی احتمالی تقسیم کردند و در گزارش آقای حناچی به این قسمت توجه نشده و در گزارش تیم زاکانی این عدد به یک هزار و ۸۲۴ میلیارد تومان رسیده است و تفاوت این عدد را با زمان آقای نجفی مورد توجه قرار دهید.

وی با بیان این‌که در گزارش اعلامی آقای حناچی تاکید شده که در دوره چهار ساله‌شان ۴۰۰۰ میلیارد تومان وام گرفتند اما دو برابر آن را تصفیه کردند، ادامه داد: اما در گزارش آقای زاکانی عدد جور دیگری است و من توصیه می‌کنم که همه کمیسیون‌ها با توجه به ماموریت‌شان بخش‌هایی از گزارش را مقایسه کرده و در اختیار افکار عمومی قرار دهند.

  مهدی چمران نیز در واکنش به این تذکر اظهار کرد: ما مشروح گزارش را برای شما ارسال کردیم و سند تحویل و تحول یک کتابچه است نه ۱۲ صفحه و هرچند که ما نیز انتقاد شما را مبنی بر دیر ارسال کردن، قبول داریم.

زهرا شمس احسان هم با اشاره به لزوم تدوین نظام جامع بهره برداری از مجموعه‌های ورزشی تهران و بازگشایی مجموعه های ورزشی غیر فعال گفت: به دلیل نبود نظام جامع مدیریت بهره برداری شاهد هستیم که هر منطقه یا سازمان ورزش به صلاحدید خود و اعمال سلیقه مجموعه های ورزشی را با شرایط مختلف به بهره برداران مختلف واگذار کرده است و این نشان می دهد که نظام جامع و هوشمندی برای مجموعه‌های ورزشی و نظارت بر عملکرد آنها نداریم که البته در این زمینه نامه ای به معاونت فرهنگی ارسال کردیم.