به گزارش اکو ایران ، امین توکلی زاده در جلسه امروز شورای شهر تهران به موضوع بی آرتی خوابی پرداخت و توضیح داد که   در شهر تهران مشکل بی خانمانی و کارتن خوابی را داریم و از معضلاتی است که از گذشته هم  در تهران بوده و یکی از دغدغه های مدیریت شهری است  و همیشه هم  آزار دهنده است .

وی با اشاره به این که یکی از اولین اقدامات شهردار تهران ورود به مسائل آسیب های اجتماعی و افراد بی خانمان بود گفت : گرمخانه های شهر تهران حدود 2 هزار نفر را پوشش می دهند و از مردم هم خواستیم در شب های سرد زمستانی اگر فرد بی خانمانی را مشاهده کردند به شماره 137 تماس بگیرند  .همچنین بعد از کاهش بیماری کرونا هم برخی از بیماران برای پیگیری امور درمانی شان به بیمارستان های دولتی پایتخت آمده که موضوع سامانسراها هم پیگیری شد در خود بیمارستان ها هم پیگیری و اطلاع رسانی داشتیم  اما برخی همراهان تمایلی به دور شدن از بیمارستان را ندارند 

 توکلی زاده درخصوص استفاده از بی آرتی هم به عنوان مکان خواب هم گفت : اتوبوس هایی در شب های سرد سال در میادین اصلی شهر مستقر می شوند که کمک رسانی های لازم را انجام دهند همچنین در شب هایی این که این ظرفیت هم جواب نداد از سوله های بحران استفاده شود . که اگر این زیر ساخت ها پر و لبریز شد در شب های یخبندان این ظرفیت هم استفاده شود .

مهدی چمران در واکنش به صحبت های معاون شهردار گفت: باید دید آیا این اتوبوس های که در شب خدمات رسانی می کنند صبح به چرخه خدمات رسانی می ایند؟ اینها به غیر از خواب  اعمال دیگری هم دارند برای آنها چه تدبیری می شود؟ وقتی فضا داریم چرا از اتوبوس استفاده کنیم؟ باید درباره این موضوع فکر شود.