در همین حال، در بازار زمزمه‌هایی درباره ابطال حجم سنگینی از معاملات اوراق اخزا به گوش می‌رسد. همچنین گمانه‌زنی‌هایی در خصوص عرضه خودروهای وارداتی و برقی نیز در بین فعالان بازار در حال تبادل است. برخی نمادها هم به عنوان شاخص زیرپوستی بازار زیر نظر گرفته شده بودند و صحبت‌های زیادی درباره آنها وجود داشت. 

سهیلا نقی‌پور کارشناس بازار سرمایه در برنامه «نبض بورس» گفت: با توجه به وضعیت بازار بورس، بسیاری از فعالان بر نمادهای تأثیرگذار بر شاخص کل تمرکز کرده‌اند. گروه خودرویی، به‌ویژه نمادهای خودرو و خساپا، همیشه در کانون توجه تحلیلگران بوده‌اند. این دیدگاه که حرکت برخی نمادها می‌تواند سیگنال‌هایی برای روند کلی بازار باشد، در بین سرمایه‌گذاران رایج است. اما تمرکز صرف بر یک نماد می‌تواند باعث نادیده گرفتن عوامل کلان اقتصادی و سیاسی شود که تأثیر زیادی بر بازار دارند و ممکن است منجر به تصمیم‌گیری اشتباه شود.

او ادامه داد: در خصوص کنترل هیجانات ناشی از شرایط سیاسی، دولت و سازمان بورس ابزارهای متعددی برای مقابله با نوسانات شدید دارند. اخیراً اقداماتی مانند محدودیت دامنه نوسان و خرید سهام صورت گرفته و دولت می‌تواند از ابزارهایی مانند تعدیل نرخ بهره نیز استفاده کند. کاهش نرخ بهره می‌تواند جذابیت سرمایه‌گذاری در بازار بورس را افزایش دهد و از خروج سرمایه جلوگیری کند.