جلسه صبح امروز ناشران بزرگ در سازمان بورس خبری بود که امروز مورد توجه بازیگران سهام قرار گرفت. خروجی جلسه معرفی بخش اول بسته بهبود بازار بود به گفته برخی تحلیل گرام این بسته یکی از دلایل رشد بازار امروز بود.

در بازار امروز، بازگشایی منفی صندوق‌های طلا یکی از نکات جالب بازار توصیف شد این صندوق‌های در دوره‌ای که عدم قطعیت‌ها بالا رفته بود مرتبا رکورد مثبت می‌زد اما امروز در محدوده صف فروش آغاز به کار کردند.

با سبز شدن بازار، برخی از فعالان بازار خواستار بازگشت دامنه نوسان به حالت عادی هستند البته برخی دیگر اعتقاد دارند تا عادی شدن کامل شرایط بهتر به برخی تصمیم‌ها دست نزد.

آراد پورکار، کارشناس بازار سرمایه، در برنامه «نبض بورس» با اشاره به عوامل تاثیرگذار بر روند بازار، اظهار داشت: در روزهای اخیر، افزایش عرضه‌ها تحت تأثیر تنش‌ها و احتمال درگیری‌های نظامی بوده است. وی افزود: «شایعه احتمال حمله اسرائیل به تأسیسات نفتی، موجب شد بسیاری از سرمایه‌گذاران به سمت رفتار محتاطانه حرکت کنند اما با حمله محدود اسرائیل در شب گذشته باید دید ایران پاسخ می‌دهد. وی افزود: با کاهش تنش‌ها، می‌توان انتظار داشت که ریسک سیستماتیک از بازار برداشته شود و به این ترتیب، فضا برای معاملات آرام‌تر فراهم آید.