به گزارش اکوایران، جواد اوجی، وزیر نفت، در حاشیه بازدید از مرکز دیسپچینگ شرکت ملی نفت ایران در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش محسوس دمای هوا طی هفته جاری و ادامه این روند در هفته آینده اظهار کرد: با تلاش همکارانم در بخش بالادست و پایین‌دست صنعت نفت هیچ نقطه‌ای از کشور دچار افت فشار نشده است.

وزیر نفت ادامه داد: امسال نسبت به دوره مشابه پارسال روزانه ۳۰ میلیون مترمکعب گاز بیشتری تولید می‌شود که سهم فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی در بخش دریا و فاز ۱۴ در بخش خشکی در این میان از همه بیشتر است.

اوجی با تاکید بر اینکه کارکنان صنعت نفت در بخش بالادستی و پایین‌دستی با آمادگی کامل وارد فصل زمستان شده‌اند، افزود: این کارکنان در کوتاه‌ترین زمان ممکن توانستند آسیب ناشی از حمله تروریستی رژیم غاصب صهیونیستی به خطوط لوله سراسری گاز کشور را برطرف کنند و پایداری گاز را به شبکه گاز کشور بازگردانند.

تزریق روزانه ۸۵۰ میلیون مترمکعب گاز شیرین به شبکه سراسری

او با اشاره به سرمای بی‌سابقه هوا در اسفندماه امسال اظهار کرد: امروز بر اساس گزارش همکارانم در شرکت ملی نفت ایران بیش از یک میلیارد و ۷۰ میلیون مترمکعب گاز خام در کشور تولید می‌شود که پس از پالایش بیش از ۸۵۰ میلیون مترمکعب گاز شیرین به شبکه سراسری گاز کشور تزریق می‌شود.

 رکوردشکنی بنزین

وزیر نفت به افزایش مصرف روزانه بنزین کشور در ایام تعطیلات اخیر اشاره کرد و گفت: مصرف بنزین کشور به ۱۳۲ میلیون لیتر در روز رسیده است و با وجود سرمای شدید در کشور در روز‌های اخیر هیچ‌یک از ۴ هزار و ۲۰۰ جایگاه عرضه سوخت مایع کشور دچار اختلال و کمبود سوخت نشد. همکاران من در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران همزمان با تامین بنزین به‌صورت شبانه‌روز سوخت مایع نیروگاه‌های کشور را نیز در این ایام به نحو احسن تامین کرده‌اند.