به گزارش اکوایران، طبق اخبار منتشر شده در کانال‌های تلگرامی، به نقل از «ایرنا»، قبل از ظهر امروز یکی از کوره‌های پالایش نفت بندرعباس دچار حریق شده است و این حادثه، چندین نفر کشته و زخمی شده‌اند؛ که این شرکت با صدور اطلاعیه‌ای این مسئله را تکذیب کرد.

متن اطلاعیه‌‌ای که در «تسنیم» منتشر شده است، به این شرح است: وقوع هرگونه حادثه در پالایشگاه نفت بندرعباس تکذیب می‌شود و این شرکت پالایشی به طور عادی در حال انجام فعالیت‌های خود است.

حادثه در شرکت پالایش «آفتاب» بندرعباس یک فوتی برجای گذاشت

روابط عمومی شرکت پالایش نفت «آفتاب» بندرعباس اعلام کرد که این حادثه در زمان تعمیرات و رفع اشکال یکی از کوره‌های شرکت نفت آفتاب رخ داده و تلفات جانی نداشته و مجروحان به مراکز درمانی استان هرمزگان منتقل شدند.

در جدیدترین خبر منتشر شده، حبیب بهادری، سرپرست فرمانداری بندرعباس، لحظاتی قبل در گفت‌وگو با «ایرنا» فوت یک نفر از مجروحان این حادثه را تایید کرد.

بهادری افزود:در این حادثه که به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی بوده ۲نفر مجروح شده بودند که حال یکی از مجروحان نیز مساعد نیست.

شرکت پالایش نفت آفتاب به‌عنوان بزرگ‌ترین صادر کننده مشتقات نفتی در بخش خصوصی کشور، با استفاده از خوراک (مواد اولیه) مختلف که از طریق مجموعه وزارت نفت، پالایشگاه‌های گازی و نفتی کشور تامین می‌کند، عملیات پالایش و تولید مشتقات نفتی را به منظور ارائه به بازارهای جهانی انجام می‌دهد.

در شهر بندرعباس، شرکت‌های پالایش نفت بندرعباس، نفت ستاره و نفت آفتاب و تعدادی شرکت‌های مرتبط با صنایع نفتی نیز در غرب این شهر مشغول به فعالیت هستند. 

شرکت پالایش نفت بندرعباس با ظرفیت 350 هزار بشکه در روز ، 18 درصد از فرآورده‌های نفتی کشور را تامین می‌کند.