هر چه به نشست اوپک پلاس نزدیک‌تر می‌شویم بهای نفت خام هیجانی‌تر می‌شود. روز جمعه نیز طلای سیاه عملکردی رو به جلو ثبت کرد. 

رویترز می‌‌نویسد که بهای نفت خام برنت در روز جمعه به 84.38 دلار در هر بشکه رسید و دبلیو تی آی نیز بات قیمت 83.97 دلار معامله شد. جان کیلداف از اگین کپیتال می‌گوید: «در حالی که احتمال عرضه بیشتر نفت خام از سمت ایران وجود دارد، به نظر می‌رسد اوپک هم تمایلی برای افزایش تولید که به بازار قدرت می‌بخشد ندارد.»

قیمت‌ها از روز چهارشنبه و به دنبال گزارشی که نشان می‌داد ذخایر نفت خام امریکا با 4.3 میلیون بشکه افزایش همراه بوده، با فشار مواجه شد. رویترز به تاثیر موضوع ایران نیز بر وضعیت بازار نفت پرداخته و در ادامه می‌نویسد: «ایران می‌گوید صحبت‌ها برای احیای توافق بین‌المللی برای برنامه‌ی هسته‌ای‌اش از آخر نوامبر از سر گرفته می‌شود. این موضوع ایران را به افزایش صادرات نفت خام نزدیک‌تر می‌کند.»

نفت خام در سال 2021 به دنبال احیای اقتصاد از تبعات کووید 19 اوج گرفت ولی در این هفته قیمت‌ها در مسیر افت بودند. برنت بعد از 2 ماه نخستین روز کاهشی خود را ثبت کرد. 

آمارهای شرکت بیکرهیوز نشان می‌دهد شرکت‌های انرژی امریکایی برای پانزدهمین ماه متوالی به تعداد چاه‌های نفت خام خود افزوده‌اند. در حال حاضر تعداد این چاه‌ها در بیشترین میزان 7 سال اخیر است. شرکت‌های اکسون و شورون بعد از اینکه سال گذشته مجبور شدند تولید خود را به میزان قابل توجهی بکاهند اکنون به دنبال اضافه کرردن چاه در حوضه نفتی پرمین هستند. 

الجزایر گفته است که به خاطر نااطمینانی در بازار افزایش تولید اوپک پلاس در دسامبر نباید بیشتر از 400 هزار بشکه در روز باشد.