روتین روزانه و مراقبت از پوست در پاییز و زمستان با فصل‌های دیگر متفاوت بوده و پوست نیاز به توجه بیشتر دارد.

یکی از روش‌های مرسوم برای جلوگیری از خشکی پوست، استفاده از انواع مرطوب کننده‌ها است که این کار می‌توانید تا حدی رطوبت پوست را حفظ کند. این محصول شامل کرم مخصوص پوست صورت و کرم نرم کننده لب می‌شود. همچنین شما می‌توانید با بررسی لیست قیمت کرم مرطوب کننده لب الانزا و نرم کننده‌های صورت، نوع مناسب برای پوست خود را تهیه کنید.

عوامل زیادی وجود دارند که در این فصل پوست را خشک می‌کنند. اما راه‌های مختلفی برای پیشگیری از این مشکل هستند که کمک می‌کند تا پوست شما در تمام فصل مرطوب و لطیف بماند، از جمله این روش‌ها شامل تغییرات درست در روال روزانه‌تان مانند پرهیز از دوش آب داغ و استفاده از کرم مرطوب کننده قوی است.

با سرد شدن بیشتر هوا، نشستن در کناره بخاری و شومینه و استفاده از گرمای مطبوع آن برای بیشتر افراد لذت‌بخش است. اما این کار باعث خشکی پوست شده و رطوبت سطح پوست را از بین می‌برد. برای مراقبت از پوست صورت در زمستان بهتر است فاصله خود را با این وسایل گرمایشی حفظ کنید. همچنین با نوشیدن مایعات بیشتر به سلامت پوست خود در فصل سرما کمک نمایید.

مراقبت از پوست صورت در زمستان

علاوه بر خشکی پوست صورت در زمستان، بهتر است مراقب پوست لب‌هایتان هم باشید زیرا سرمای هوا بر روی آن‌ها هم تاثیر می‌گذارد. هنگام تهیه لوازم برای آرایش لب محصولاتی را انتخاب نمایید که حاوی مرطوب کننده یا نرم کننده باشند. همچنین با تهیه بالم لب مناسب و استفاده مکرر از آن قبل از آرایش، از بروز خشکی پوست لب جلوگیری کنید.

مراقبت از پوست در طول زمستان کمی زمان و تلاش بیشتری می‌طلبد. آب و هوای سرد بیرون و هوای خشک داخل خانه در طول زمستان می‌تواند پوست را بسیار خشک و کدر جلوه دهد. در این صورت باید نکاتی را برای مراقبت از پوست در زمستان رعایت کنید تا بتوانید پوست خود را مرطوب نگه داشته و در تمام فصل ظاهری زیبا داشته باشید.

جای تعجب نیست که در این فصل پوست صورت اغلب خشک و پوسته پوسته شده و با خارش مواجه می‌شود. در این شرایط باید به دنبال راهکارهایی باشید که رطوبت پوستتان را حفظ کند. همچنین روغن‌های طبیعی که پوست تولید می‌کند نیز به محافظت از آن و حفظ سلامت آن کمک می‌نماید. این موارد به شما کمک کرده تا پوست خود را در طول ماه‌های زمستان سالم و شاد نگه دارید.

برای مراقبت از پوست در پاییز و زمستان بهتر است از حمام کردن و دوش گرفتن طولانی مدت خودداری کرده و همچنین نباید بدن خود را به طور مکرر بشویید. همچنین پس از دوش گرفتن از مرطوب کننده مناسب نوع پوستتان استفاده کنید تا دچار خشکی نشود. برای تهیه مرطوب کننده در زمستان، به دنبال مدل‌هایی باشید که مبتنی بر روغن هستند.

همچنین در هنگام خواب حتما از مرطوب کننده غنی استفاده کنید تا رطوبت پوستتان در تمام طول شب حفظ شود. یکی از بهترین راه‌ها برای مراقبت از پوست صورت در زمستان، استفاده از کرم یا سرم آبرسان است؛ این محصولات علاوه بر حفظ رطوبت پوست، آن را آبرسانی می‌کنند. هنگام تهیه این محصول حتما تیپ پوستی خود را در نظر گرفته و مطابق با آن خرید کنید.

همانطور که می‌دانید روتین پوستی در فصل‌های مختلف، متفاوت است. برای مراقبت از پوست در فصل زمستان بهتر است محصولاتی که حاوی نرم کننده یا مرطوب کننده هستند و پایه آبرسان دارند را تهیه کنید. همچنین شوینده صورت را تغییر داده و از یک مدل ملایم‌تر استفاده نمایید. اگر شوینده شما حاوی مواد خشک کننده مانند اسید گلیکولیک یا سالیسیلیک اسید باشد، بهتر است آن را از روتین خود خارج کنید.

نکات مراقبت از پوست در زمستان

نکات مراقبت از پوست در زمستان شامل مواردی است که با رعایت آن‌ها می‌توانید پوستی لطیف و نرم داشته باشید. اگرچه ممکن است دوش آب داغ راه خوبی برای گرم کردن به نظر می‌رسد، اما آب گرم با از بین بردن روغن‌های طبیعی پوست، آن را خشک می‌کند. همچنین در زمان دوش گرفتن برای شستشوی صورت از آب خنک استفاده کنید.

حتما یک مرطوب کننده یا آبرسان همراه خود داشته باشید و برای پیشگیری بهتر محصولات آرایشی که حاوی نرم کننده هستند را تهیه نمایید. لوازم آرایشی که پایه پودری دارد می‌توانند پوست را خشک‌تر جلوه دهند، بنابراین در این فصل بهتر است از لوازم آرایش مانند رژگونه کرمی و رژ لب‌های مایع استفاده کنید تا بروز خشکی جلوگیری شود.

مراقبت از پوست صورت در زمستان

برای مراقبت از پوست در فصل زمستان به سراغ دستگاه‌های بخور کوچکی رفته و آن را در داخل اتاق قرار دهید. این دستگاه‌ها با تامین رطوبت محیط می‌توانند رطوبت سطح پوست را حفظ کرده و از ایجاد پوسته پوسته شدن پیشگیری کنند. همچنین بهتر است به‌ جای زیاد کردن دمای دستگاه‌های گرمایشی مانند بخاری، از لباس‌های گرم استفاده کنید.

یکی از نکات مراقبت از پوست در زمستان دوری از شوینده‌های صابونی است. این محصولات می‌توانند خارش و خشکی پوست را تشدید کنند. صابون‌های معمولی ممکن است حاوی مواد و عطرهای تحریک کننده برای پوست باشند، بجای آن از یک شوینده یا فوم بدون عطر استفاده نمایید. در طول ماه‌های زمستان، پاک‌کننده‌های مبتنی بر کرم را انتخاب کرده و تونرها و قابض‌ها را به ندرت استفاده کنید.

یکی از مهم‌ترین راهکار‌ها استفاده مرتب از ضدآفتاب مناسب نوع پوستتان است. پرتوهای مضر UV خورشید می‌تواند همچنان در فصل زمستان هم باعث آسیب به پوست صورت شوند. قبل از بیرون رفتن و حتی در طول روز که در خانه هستید از یک کرم ضد آفتاب که حاوی مرطوب کننده است، استفاده کنید.

نکات مراقبت از پوست در زمستان

بسیاری از محصولات حاوی الکل مانند برخی از تونر‌ها هستند که می‌تواند پوست صورت را بیشتر خشک کند. بنابراین استفاده از محصولات حاوی الکل و معطر را متوقف کرده تا به پوست کمک کنید روغن طبیعی خود را حفظ کند. علاوه بر این می‌توانید در مورد محصولات دارای الکل بیشتر بخوانید تا از عوارض آن بر روی پوست مطلع شوید. همچنین اگر میخواهید درباره درمان خشکی پوست در پاییز و زمستان بیشتر بخوانید می توانید اینجا کلیک کنید.