اگر به دنبال بهترین روش ثبت شرکت خود در ایران یا کشور های خارجی مثل : ترکیه، عمان، دبی، امارات و سایر موارد هستید، باید با هزینه ها، مدارک و روش هایی که برای این کار وجود دارد، آشنا شوید. ثبت شرکت در ایران و کشور های خارجی قوانین و شرایط مخصوص به خود را دارد و بسیاری از مدیران قصد دارند تا از بهترین و سریع ترین روش استفاده کنند.

چرا که این کار می تواند باعث صرفه جویی در زمان ارزشمند شما شده و سرعت پیشروی کارهایتان افزایش پیدا کند. در این مسیر شما می توانید با استفاده از تجربه افراد متخصص در این حوزه پیشروی کرده و به نتیجه مطلوب خود دست پیدا کنید، با این حال در این بخش از وبسایت به اصلی ترین موارد می پردازیم.

ثبت شرکت چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

ثبت شرکت

صحبت را با یک مثال شروع می کنیم، اگر قصد داشته باشید تا یک شرکت را در شهر تهران یا اصفهان راه اندازی کنید و در زمینه های مختلف مثل: صادرات، واردات، خرید و فروش یک محصول یا ارائه خدمات فعالیت کنید، باید مجوز های قانونی آن را دریافت کنید.

 این امر جدا از فراهم کردن اجازه قانونی برای فعالیت شما، باعث جلب و افزایش اعتماد مشتریانتان خواهد شد. پس در نظر داشته باشید مهم ترین قابلیت و مزیتی که با ثبت قانونی شرکتها می توان بدست آورد، قانونی و رسمی شدن فعالیت است.

بهترین و سریع ترین روش ثبت شرکت چیست؟

شاید در ابتدا این تیتر برای شما تبلیغاتی به نظر برسد، اما باید در نظر داشته باشید که روش های مختلفی برای تاسیس و ثبت شرکت ها در ایران یا سایر کشور ها وجود دارد. یکی از ارزان ترین روش ها این است که شخص حقیقی یا حقوقی، بصورت شخصی اقدام به این کار کند.

اما ممکن است هر کسی دانش کافی و تجربه مناسب برای انجام مراحل قانونی و دست و پنجه نرم کردن با آنها را نداشته باشد. از همین رو بهترین روش از نظر ما استفاده از تجربه دیگران است. منظور از دیگران هر فردی نیست که شما از اون راهنمایی بخواهید، بلکه استفاده از یک موسسه حقوقی فعال در این زمینه یا راهنمایی از طریق وکیل با تجربه در این زمینه است. موسسات حقوقی می توانند در سریع ترین زمان با هزینه های مناسب کلیه امور مربوط را برای شما پیگیری کنند و نگران موانع پیش و روی خود نباشید.

مزایای استفاده از بهترین روش ثبت شرکتها

ثبت شرکتها

همانطور که در بالا گفته شد علاوه بر افزایش سرعت روال کاری شما و اطمینان از به نتیجه رسیدن درخواستتان، مزایای دیگری نیز وجود دارد. شما در صورت داشتن شرکتهای تجاری که آنها را در انواع: سهامی، مسئولیت محدود، تعاونی، تضامنی و ... می شناسیم، می توانید از مزایایی مثل دریافت وام با نرخ کم، دریافت شماره تلفن های چند رقمی، اشتغال زایی، افزایش فروش و ارتباط با فعالین حوزه کاریتان، بهره مند شوید.

جذب نیرو های خبره، افزایش اعتبار قراردادهای شما، و در ادامه با ثبت برند، می توانید جایگاه واقعی خود را در بین شرکت های مطرح، نمایان کنید. اما در این مسیر چه هزینه هایی باید پرداخت و چه میزان پول برای آن کنار بگذاریم؟ در ادامه به بررسی هزینه های لازم نیز خواهیم پرداخت.

هزینه های لازم برای تاسیس شرکت در ایران

برای ثبت کردن شرکت تجاری خود بسته به نوع آن، هزینه هایی را باید در نظر گرفته باشید. دریافت مجوز های لازم، هزینه وکالت، تهیه مدارک مورد نیاز، پست مدارک، تهیه محل مناسب برای ساختمان شرکت و عواملی این چنین، در تعیین نرخ و قیمت بسیار تاثیر گزار هستند. با این حال شما می توانید برای بررسی دقیق تر، از طریق وکیل یا موسسه حقوقی خود نیز در این باره اطلاعات لازم را بدست بیاورید.

دریافت اقامت با ثبت شرکت در خارج از ایران

اقامت با ثبت شرکت

یکی از اهدافی که معمولا افراد برای تاسیس شرکت در ذهن خود دارند، دریافت اقامت کشور هایی مثل: ترکیه، دبی، آلمان، عمان، امارات و .. می باشد. این کشور ها برای این موضوع قوانین و مقررات خاصی را در نظر دارند و برای این کار باید مدارک لازم را بصورت دقیق تکمیل نمایید. هزینه هایی که در کشور های خارجی مورد نیاز است، بر اساس واحد پول هر کشور متفاوت بوده و نمی توان یک رقم کلی را بیان کرد، اما با این حال شما پس از ثبت کردن شرکت، می توانید اقامت خود را بر اساس نوع شرکت، دریافت نمایید.

سخن پایانی

ثبت شرکت در تمامی کشور های دنیا به عنوان یک امر مرسوم برای شروع فعالیت بصورت قانونی شناخته می شود و برای این کار باید از مسیر صحیح آن پیش رفت. در این حوزه از اصلی ترین موارد می توان به:

هزینه ها، تهیه مدارک لازم، قوانین و مقررات هر کشور و نوع شرکتی که قصد راه اندازی آن را دارید، بر اساس شرایط موجود، اشاره کرد. شاید فکر کنید که هزینه های لازم برای این امر رقم های بالایی می طلبد اما جالب است بدانید، بر عکس واژه " ثبت شرکت" هزینه های آن در بسیاری از موارد اقتصادی و به صرفه می باشد و می تواند به شما سود های مناسبی بدهد.