اگر برای یک آخر هفته مجبور باشیم از خانه بیرون بزنیم طبیعتاً انتخاب ما جای دوری نیست. آن هم با این مناطق ییلاقی و خوش منظره که در اطراف تهران وجود دارد. روستاهای دیدنی اطراف تهران در هر فصلی آن‌قدر جذابیت دارند که اگر بخواهید یک لوکیشن را برای یکی دو روز سفر انتخاب کنید، قطعاً به یکی از همین روستاها می‌روید.  

قصد داریم محبوب‌ترین ییلاقات اطراف تهران برای دورهمی‌های خانوادگی را به شما معرفی کنیم. مکان‌هایی که به‌راحتی بتوانید برای یک یا دو روز در آن‌ها گردش کنید و اطراف آنجا اقامتگاه‌هایی برای ماندن در شب داشته باشید. در فصل‌هایی که هوا گرم‌تر است خیلی از کسانی که به ییلاقات اطراف تهران سفر می‌کنند، در همان روستاها کمپ می‌زنند.

اما وقتی هوا سرد باشد کمپ زدن گزینه‌ی خیلی از این افراد نیست. شما می‌توانید متناسب با سلیقه و بودجه‌ای که برای سفر دارید به شما اجاره ویلا را امتحان کنید. اگر با اطلاع نسبت به مسیرها و جاهای دیدنی به طبیعت‌گردی بروید، قطعاً تجربه‌‌های خوبی از سفر خود خواهید داشت.

به اضافه‌ی این که شب وقتی خسته به اقامتگاه یا ویلا برمی‌گردید با خیال راحت کلید ویلای تمیز و مرتبتان را می‌گیرید و به استراحت و دورهمی مشغول می‌شوید. در ادامه بهترین و نزدیک‌ترین جاهایی که می‌توانید برای زمان کوتاهی به آن‌ها سفر کنید را معرفی می‌کنیم.

سفر به لواسان و شمیرانات

لواسان

اگر طبیعت دست‌نخورده و دیدنی در سفر را ترجیح می‌دهید، محدوده‌ی لواسان و شمیرانات مناسب‌ترین گزینه برای شماست. قطعاً آن‌همه روستا و آبشارهای معروف اطراف لواسان و شمیرانات، جذاب‌تر از جاده‌ی معروف لواسان است. فشم، قلعه مازیار، غار موزه‌ی وزیری، آبشار کفترلو، روستای افجه، روستای لالان (روستای لالون)، آبشار کلوگان، روستای آهار، روستای برگ جهان، آبشار ایگل، آبشار ناران، آبشار شکراب، آبشار لالان، منطقه‌ی حفاظت شده‌ی ورجین، روستای امامه، غار خمیره تهران، آرامگاه امام‌زاده اسماعیل، تکیه سرده برگ جهان و قلعه دختر از جاهایی هستند که می‌توانید برای لواسان‌گردی مدنظر داشته باشید. با اجاره ویلا در لواسان حسابی از طبیعت این ییلاق زیبا لذت ببرید.

کردان محبوب و زیبا

کردان آن دسته از طبیعت‌گردها را جذب می‌کند که علاوه بر طبیعت‌گردی کمی کنجکاوی نسبت به تاریخ و بناهای باستانی هم داشته باشند. دسترسی کسانی که کرج زندگی می‌کنند به کردان بهتر و بیشتر است. یک روستای ییلاقی با طبیعت بکر که حالا تقریباً ماهیت توریستی - طبیعت‌گردی پیدا کرده است.

دو عامل شما را برای سفر کردن به کردان وسوسه خواهد کرد: اولی تفریحات سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز در دل طبیعت است و دومی آثاری باستانی تاریخی که می‌توانید در آنجا مشاهده کنید. البته این دو مورد فارغ از همان طبیعت جذاب و چهارفصل کردان است. از مناطق دیدنی کردان می‌توان به برج مقبره، رود کردان، پل بانو صحرا، سایت پروازی کردان و دهکده‌ی تفریحی کردان اشاره کرد.

 بیشتر افرادی که به کردان سفرکرده‌اند، آن منطقه را یک نقطه‌ی جادویی می‌دانند. نقطه‌‌ای که انباشت تاریخ و سرگرمی و تفریح و جاذبه‌های طبیعی است. سفر به این منطقه می‌تواند برای هر سن و سالی جذاب باشد. اجاره ویلا لوکس در کردان به شما این فرصت را می‌دهد تا اقامتی لذت‌بخش همراه با طبیعت‌گردی و آسودگی را تجربه کنید.

دماوند، ییلاق دوست‌داشتنی و نزدیک

شهرستان دماوند را با کوه دماوند می‌شناسیم. جایی سرسبز و پر لاله که در ادبیات ما هم راه پیدا کرد. طبیعی‌ترین و دست‌نخورده‌ترین اتفاقات را در طبیعت می‌توانید در اطراف دماوند ببینید. برخلاف بسیاری از مناطق ییلاقی که دست‌کاری شده و حالت توریستی پیدا کرده‌اند، اطراف دماوند همچنان بکر است و دیدنی.

فاصله‌ی یک و نیم ساعته هم برای کوهنوردان و هم برای طبیعت‌گردانی که در تهران زندگی می‌کنند آنجا را به‌عنوان یک نقطه‌ی در دسترس تبدیل کرده است. اطراف دماوند آن‌قدر زیبا است که حتی اگر نخواهید کوه‌نوردی کنید، دوست دارید در اطراف همان کوهپایه ساعت‌ها قدم بزنید و درخت‌های انبوه را ببینید.

اجاره روزانه ویلا مبله در دماوند ممکن است کمی سخت‌تر باشد. چون هم طبیعت‌گردها و هم کوهنوردان دماوند را برای آخر هفته‌ها انتخاب می‌کنند. در سایت هومسا ویلاهای دماوند را ببینید و موقعیت آن‌ها را با هم مقایسه کنید و با برنامه‌ریزی به سفر بروید. از جاهای دیدنی دماوند می‌توان به پیست آبعلی، دریاچه‌های تار و هویر، دشت لار، چشمه سیاه سنگ، منطقه تفریحی چشمه اعلا و غار رودافشان و دشت مشا اشاره کرد.

طالقان، انتخابی عالی برای سفری ییلاقی و کوتاه

همان قدر که تهرانی‌ها گزینه‌های در دسترس دارند، افرادی که کرج زندگی می‌کنند هم از این نعمت بی‌نصیب نیستند. طالقان از تهران خیلی دور نیست و ۱۲۰ کیلومتر از آن فاصله دارد. اما وقتی از کرج به سمت قزوین می‌رویم، ۵۰ کیلومتری جاده قزوین است. یک راه خاکی هم از چالوس به طالقان راه دارد که برای احتیاط بهتر است در فصل سرما با اطلاع قبلی از دما از آن مسیر استفاده کنید.

اجاره ویلا در طالقان یکی از بهترین تجربه‌های اسکان در طبیعت شما خواهد بود. از جمله مناطق گردشگری در طالقان می‌توان به دریاچه و سد طالقان، آبشار و روستای اورازان، آبشار کرکبود، آبشار سوهان، آبشار شله بن، روستای میر، روستای دیزان، و ارژنگ قلعه اشاره کرد.

در پایان

منتظر چند روز تعطیلی نباشید. همان ابتدای هفته ویلای مورد نظرتان را در هومسا انتخاب کنید و آخر هفته را با خیال راحت و آرامش در طبیعت بگذرانید. تفریحات کوتاه‌مدت با هزینه‌های کمتر از سفرهای گران می‌توانند ما انرژی ما را برای کار و فعالیت در طول هفته تأمین کنند. در طبیعت بودن را برای مبادا نگذارید و با بهانه‌های متفاوت از برنامه‌ی ماهانه خود حذف نکنید.