اگر قصد خرید هاست وردپرس را دارید باید قبل از آن با ویژگی‌های یک هاست وردپرس خوب آشنا شوید تا بتوانید بهترین شرکت را جهت خرید هاست مورد نیازتان پیدا کنید. برای راه‌اندازی یک سایت ایمن و پرسرعت خواندن این مقاله را از دست ندهید.

هاست وردپرس چیست؟

برای اینکه محتوای سایت وردپرسی شما در معرض دید تمام جهان قرار بگیرد باید از یک هاست مناسب استفاده کنید. حتماً این سؤال برایتان پیش آمده است که از بین هاست ویندوز، هاست لینوکس و هاست وردپرس کدام بهتر است؟ استفاده از هاست وردپرسی که برای سایت وردپرس طراحی شده، به افزایش سرعت و بهبود عملکرد آن کمک می‌کند. توجه داشته باشد که می‌توان یک وردپرس را روی هر هاستی پیاده کرد اما اگر مشکلی پیش بیاید، باید خودتان به رفع آن بپردازید. پس اگر تخصص کافی در این زمینه ندارید پیشنهاد می‌کنیم از هاست مخصوص وردپرس استفاده کنید.

 ویژگی‌های بهترین هاست وردپرس

  • سیستم‌عامل و کنترل پنل

از ویژگی‌های هاست مناسب وردپرس می‌توان به داشتن کنترل پنل و سیستم‌عامل مناسب اشاره کرد که با کمک آن بتوان یک محیط مناسب و کاربردی را روی سایت پیاده کرد. انواع کنترل پنل از جمله پلسک، سی پنل، دایرکت ادمین، کولوکسو و غیره وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به نیازتان و راحتی کار یکی از آنها را استفاده کنید. البته کنترل پنل سی و دایرکت ادمین به دلیل عملکرد بهتر محبوبیت بیشتری در بین کاربران دارند. از ویژگی‌های هاست سی پنل که باعث تمایز آن از دیگر نمونه‌ها شده می‌توان به محیط گرافیکی و ظاهر کاربری زیباتر اشاره کرد. کنترل پنل دایرکت ادمین نسبت به سی پنل ظاهر گرافیکی ضعیف‌تری دارد ولی به دلیل قیمت پایین‌تر مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

  • فضای میزبانی

فضای میزبانی هاست وردپرس یکی از نکاتی است که در زمینه خرید هاست باید به آن توجه کنید. گاهی وقت‌ها به‌خاطر افزایش داده‌های سایت و کم بودن فضای میزبانی، مجبور می‌شوید که با پرداخت حق اشتراک از سایت‌های دانلود استفاده کنید. البته برخی از شرکت‌ها فضای میزبانی هاست را مناسب با وردپرس پیکربندی کرده‌اند. اگر از هاست ویژه وردپرس استفاده کنید؛ دیگر لازم نیست هزینه‌ای زیادی برای نگهداری و مدیریت سرور بپردازید. هم چنین نیازی به استخدام فردی جهت مدیریت سرور و به‌روزرسانی آن وجود ندارد.

چگونه یک هاست مناسب وردپرس انتخاب کنیم

  • پهنای باند و ترافیک

شما با استفاده از وردپرس می‌توانید باتوجه‌ به نیازتان هر نوع سایتی را راه‌اندازی کنید. اما سایت‌هایی که ترافیک بالایی دارند مانند سایت آموزش تخصصی، خبری و سرگرمی بیشتر از وردپرس استفاده می‌کنند. باتوجه‌ به اینکه ترافیک و پهنای باند مصرفی در چنین سایت‌هایی بیشتر اهمیت دارد، باید هاستی را انتخاب کنید که علاوه بر داشتن توانایی پاسخگویی به این میزان بازدید، کمترین هزینه را برای آنها داشته باشد.

  • بک‌آپ‌گیری و پشتیانی از سایت

یکی از مسائلی که وب‌سایت‌ها معمولاً به‌خاطر حجم بالای فضای سایت و از طرفی ترافیک بالا در پهنای باند مصرفی با آن مواجه هستند، پشتیبان‌گیری از سایت و داشتن بک‌آپ برای جلوگیری از مشکلات احتمالی در آینده است. از جمله مشکلاتی که ممکن است در سایت رخ دهد می‌توان به خطای برنامه‌نویسی، هک کردن سایت، ازدست‌رفتن اطلاعات و موارد دیگر اشاره کرد‌. به همین دلیل ویژگی بک‌آپ‌گیری و پشتیانی از وب‌سایت یک ویژگی مهم در هاست وردپرس است. هر چقدر فاصله زمانی بک‌آپ و پشتیبان‌گیری از داده‌های سایت در هاست کمتر باشد، چنین هاستی مناسب‌تر هم هست. در واقع با داشتن جدیدترین و به‌روزترین نسخه پشتیبان سایت، دیگر لازم نیست نگران مشکلات احتمالی در وب‌سایت خود باشید.

  •  امنیت اطلاعات

شما باید هاستی را انتخاب کنید که از امنیت بالایی برخوردار باشد. عملکرد ضعیف‌ هاست در مقابل هر نوع حمله‌ای، موجب خسارت جبران‌ناپذیری به سایت می‌شود. از آنجاکه سایت آنلاین است و مدام کاربران به دنبال مقالات و مطالب مناسب هستند، امنیت هر وب‌سایتی بسیار مهم است. اگر امنیت سایت شما پایین باشد ممکن است با هر حمله‌ای و مشکلی از دسترس خارج شده و کاربران اعتماد خود را به سایت از دست بدهند. هم چنین رفع مشکل و قرارگیری سایت در وضعیت فعلی نیاز به‌صرف زمان و هزینه زیادی دارد. توجه داشته باشید وب‌سایت‌هایی که از امنیت بالایی برخوردار نباشند، نمره منفی به آنها تعلق می‌گیرد و رتبه آنها در گوگل پایین می‌آید.

  • ارائه منابع پردازشی و قدرت بالا

گاهی به دلیل برنامه‌ریزی نامناسب، میزان استفاده از منابع پردازشی به بالاترین سطح رسیده و در این مواقع سایت با خطاهایی از جمله خطا در برقراری اتصال به پایگاه‌ داده وردپرس یا عدم نمایش برخی داده‌های سایت مواجه می‌شود. به همین دلیل در انتخاب هاست وردپرس دقت کنید که منابع پردازشی که شامل ram  و cpu هستند از قدرت بالاتری برخوردار باشند. حتماً قبل از خرید به وب‌سایت میزبان مراجعه کرده و مشخصات سرور مورد استفاده از جمله میزان حجم سایت، پهنای باند مصرفی، سیستم‌عامل و کنترل پنل استفاده شده و غیره را بررسی کرده تا اطمینان حاصل کنید که چنین سروری پاسخگوی نیاز شما هست یا خیر.

چگونه یک هاست مناسب وردپرس انتخاب کنیم

  • قیمت هاست

اگر تمایل به خرید هاست وردپرس دارید، ابتدا باید بودجه و امکانات مورد نیازتان را در نظر گرفته و با توجه به آن، هاستی که با این قیمت، امکانات و آپشن‌های بیشتری دارد را انتخاب کنید. در واقع کاربرانی که تمایل به خرید هاست دارند، می‌توانند با توجه به امکاناتی که شرکت هاستینگ در اختیار آنها قرار می‌دهد، هاستی با قیمت مناسب که بتواند بهترین عملکرد را برای آنها داشته باشد را انتخاب کنند.

  • اپتایم بالا

منظور از اپتایم بالا، پایداری و قابل دسترس بودن سرور در طول 365 روز سال است. اپتایم یک شاخص عددی است که بیانگر میزان روشن بودن یک سرور در طول این مدت است. این موضوع برای موتورهای جستجو خیلی اهمیت دارد که در طول این مدت چقدر سایت اپتایم بوده یا از دسترسی خارج شده است. هر چه میزان آپتایم هاست وردپرس بالاتر باشد، احتمال اینکه کاربران نتوانند به سایت شما دسترسی داشته باشند، کمتر است.

  • خدمات مشتریان و پشتیبانی

ممکن است بعد از خرید هاست وردپرس در زمان استفاده از آن، با مشکلاتی بربخورید، به همین دلیل پشتیانی هاست بسیار اهمیت دارد. ممکن است شما در زمان استفاده از وب‌سایت با مشکلی مواجه شوید که تنها راهکار آن، یک بک‌آپ است. در این مواقع اگر سایت میزبان به‌صورت منظم از سایت‌های میزبانی شده بک آپ تهیه کرده باشد در کوتاه‌ترین زمان می‌تواند مشکل شما را حل کند.

اگر قصد خرید هاست وردپرس مناسب را دارید، حتماً باید به سایت‌های معتبر و مطمئن در این زمینه مراجعه کنید. هدف نت یکی از معتبرترین مراکز در زمینه ارائه هاست مناسب وردپرس است. شما می‌توانید بهترین هاست با عملکرد بالا را برای سایت وردپرس خود تهیه کرده و یک وب‌سایت خوب برای رونق کسب و کار خود راه‌اندازی کنید.

هدف نت ارائه دهنده انواع هاست و میزبانی وب ، سرور مجازی و ثبت دامنه